handleiding

Arduino specifieke Software
Berichten: 4
Geregistreerd: 16 Mrt 2021, 17:10

handleiding

Berichtdoor carelbrands » 16 Mrt 2021, 17:15

Super Starter Kit voor Arduino UNO, MEGA 2560
Ik heb deze set thuisgekregen, er zit een DvD bij maar dit is niet te openen.
Ik ben gloednieuw en heb geen ervaring, volkomen leek....
Wie kan mij aan een goede instructie helpen. De leverancier reageert niet
Bij voorbaat dank!
Carel Brands

Advertisement

Berichten: 8
Geregistreerd: 16 Mrt 2021, 21:40

Re: handleiding

Berichtdoor Johi » 16 Mrt 2021, 21:44

Dag carelbrands,

Welke achtergrond / opleiding heeft U genoten.
Bent U vertrouwd met hardware / software / elektronica.
Wat zjin Uw ambities, wat type projecten wenst u te doen?

Vriendelijke groeten,
Johi.

Berichten: 4
Geregistreerd: 16 Mrt 2021, 17:10

Re: handleiding

Berichtdoor carelbrands » 17 Mrt 2021, 12:04

Ik ben 73, mijn is 0 van pc weet ik het meeste, in 1979 had ik mijn eerste ericsson met flodderschijven, ik schreef in het oude ms dos zelf programma's.
ik heb een beetje gespeeld met de raspberry en dacht te gaan experimenteren met Arduino.
Wat ik binnen heb is dus een compleet startpakket in onderdelen. Maar de bijgeleverde DvD is onleesbaar.

Ik weet dat ik de arduino via mijn PC moet programmeren maar wat ik met alle losse onderdelen moet .......?

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: handleiding

Berichtdoor shooter » 17 Mrt 2021, 16:25

wie is de leverancier dan? want dan weten wij welke DVD het is geweest. Verder hebben we heel veel materiaal over arduino.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 4
Geregistreerd: 16 Mrt 2021, 17:10

Re: handleiding

Berichtdoor carelbrands » 17 Mrt 2021, 17:07

leverancier is dennisdeal (china)

Berichten: 8
Geregistreerd: 16 Mrt 2021, 21:40

Re: handleiding

Berichtdoor Johi » 17 Mrt 2021, 21:12

Hallo,

Arduino zijn kracht ligt in het aansluiten van de verschillende sensoren schakelaars en actuatoren.
Wat je gekocht hebt is vrij compleet om allerhande experimenten te doen.
Je zou kunnen beginnen met de eenvoudigste sensoren en daarna stelselmatig opbouwen.
Er komt ook wat kennis van elektriciteit aan te pas om al die dingetjes aan de praat te krijgen.

Voorbeeld: begin eens met een LED te laten pinken, of maak een trappenhuisschakeling waarbij je met een knopje het licht inschakelt en waarbij het na een tijdje uitvalt.
Je kan ook iets proberen maken dat je toelaat om het licht op meerder plaatsen aan en uit te schakelen (er zitten knopjes in je set).
Daarna ga je richting vocht en temperatuursensoren, je probeert de waarde te lezen en die op het serial monitor window te krijgen, en zo doe je stelselmatig verder.
Als je wil weten wie wie is, dan kun je op Aliexpress via de zoekterm arduino foto's zoeken van de dingetjes die je gekocht hebt, je zal zien dat daar wel een naam bij staat die je op weg zet.
Ook het LCD schermpje is pure fun als je het de eerste keer aan de praat krijgt.


Mvg,
Johi.

Gebruikers-avatar
Berichten: 631
Geregistreerd: 15 Nov 2015, 11:54

Re: handleiding

Berichtdoor Gij Kieken » 17 Mrt 2021, 23:15

Als je veel vragen hebt, hier eens rond neuzen.
https://www.arduino.cc/en/Guide/ArduinoUno

Berichten: 4
Geregistreerd: 16 Mrt 2021, 17:10

Re: handleiding

Berichtdoor carelbrands » 18 Mrt 2021, 15:16

Bedankt allemaal!,
met deze spontane hulp kom ik de corona tijd wel door!

Berichten: 2
Geregistreerd: 19 Jul 2019, 11:42

Re: handleiding

Berichtdoor pe1gjh » 21 Mrt 2021, 21:06

Hallo Carel,even een berichtje ter steun. ik ben 65 en heb nu vrije tijd genoeg en heb een startersetje met een Uno van iemand overgenomen.
Ik dacht dat wel even te doen maar dat viel tegen. Een ledje laten knipperen dat ging nog maar later met een tft schermpje bezig geweest. Heb hem wel aan de gang gekregen en kan nu een diavoorstelling van m'n fotoalbum laten draaien. Heb ALLES zelf op moeten zoeken op internet. Een goede raad: verwacht geen hulp op de verschillende fora- er wordt wel gereageerd maar niets gezegd. Wel af en toe een stootje in de goede richting maar geen hulp in de vorm van"kijk eens naar regel 54..." dan weet je waar je fout zit. Ik denk dat je op Marktplaats meer reactie op jouw vraag krijgt. Succes!!

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: handleiding

Berichtdoor shooter » 22 Mrt 2021, 21:22

nou we proberen iedereen te helpen, maar vaak is de info zo miniem dat een goed antwoord een puzzel is.
en software is zeker als er met libraries gewerkt wordt niet te doen.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten