codeslot om daklozencentrum te beveiligen

Als U een gezamenlijk project wil starten of aan projecten van anderen mee wilt werken.
Berichten: 1
Geregistreerd: 12 Mrt 2020, 22:21

codeslot om daklozencentrum te beveiligen

Berichtdoor Eddyvdm » 12 Mrt 2020, 22:38

Beste,

ik zou graag jullie hulp willen inroepen, ik heb een arduino mega aangeschaft met een startersset, ik dacht low budget een elektrisch slot te kunnen ontwerpen om een opvangcentrum te kunnen helpen met toch min of meer de toegang te kunnen beperken van wie er binnen en buiten loopt.
het plan was om een codeklavier te voorzien en 365 codes. het was de bedoeling dat er iedere dag een code minder werkt, zodat we mensen steeds een code kunnen geven tot een bepaalde datum. en dat iedere code vervalt om 12 uur in de middag. en dat de deur niet geopend kan worden tussen 22:00 en 7:30 maar dit kan ik eventueel ook nog doen door eer een tijdklok achter te plaatsen. moest er iemand tijd en zin hebben om hier zijn tanden eens in te zetten, dan kan ik toch nog een goedkoop systeempje plaatsen voor deze mensen. ik heb er geen problemen mee om ieder jaar manueel alle codes in te geven in de code om zo de lijst te vernieuwen. en ik zou de lijst gewoon op papier bijhouden, zodat het niet te moeilijk word met schermen en zo.

alvast bedankt

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: codeslot om daklozencentrum te beveiligen

Berichtdoor shooter » 16 Mrt 2020, 13:35

mooi idee, Ik zou elke gebruiker een code geven, dan kun je dus bijhouden welke code gebruikt wordt.
Als je er een display bijhangt, dan kun je dus de code wijzigen bijvoorbeeld met #dan de code en afsluiten met een # of als er een code niet meer gebruikt wordt met een *.
dan hoef je nooit meer erbij.
in de software een array maken met codes.
en voor de tijd er een RTC bijzetten is geen probleem natuurlijk.
zorg ervoor dat je met de USB de codes als een lijst krijgt, eventueel samen met de laatst gebruikte tijd erbij.
als uitgang een relays gebruiken voor de grote AC stroom van het slot.
en hou ons op de hoogte.
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 256
Geregistreerd: 05 Apr 2018, 00:44
Woonplaats: ALKMAAR

Re: codeslot om daklozencentrum te beveiligen

Berichtdoor Gompy » 17 Mrt 2020, 16:02

Voor Arduino zijn er ook RFID setjes.
Iedere sleutel is uniek en kan bepaalde beperkingen opgelegd worden.
Kijk eens naar deze filmpjes https://www.youtube.com/results?search_ ... id+arduino
Hier staat een compleet project https://create.arduino.cc/projecthub/ni ... ial-51ccba

Terug naar Gezamenlijke projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten