4g autodial

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen

4g autodial

Berichtdoor JaP » 10 Mei 2021, 00:42

Hallo,

Laat ik vooropstellen dat ik nog niet bekent ben met adruino, maar ik ben hier terecht gekomen omdat ik op zoek ben naar een 4g automatische kiezer.
In principe zijn er kant er klare oplossingen, maar of ze zijn erg prijzig (nederlandse markt) of ze missen bepaalde opties (alternatieve markt)

Tijdens het zoeken ben ik diverse arduino projecten tegengekomen die aardig in de richting komen, maar nog wel wat aanpassingen nodig hebben.

Zoals het onderwerp zegt ben ik op zoek naar een 4g automatische kiezer.

De bedoeling is dat er drie (minimaal) NO/NC relais een actie moeten activeren om een telefoonnummer te bellen. Als het telefoonnummer wordt beantwoord volgt er een bericht (voor elk relais een apart bericht) en die kunnen 1: geaccepteerd worden (verbinding wordt daarna verbroken) 2: geweigerd worden (volgende nummer wordt gebeld) of 3: niet beantwoord worden (volgende nummer wordt gebeld)

Omdat 2g en 3g binnenkort niet meer beschikbaar zijn is het wel noodzakelijk om gelijk voor 4g te kiezen.

Ik ben benieuwd of dit überhaupt mogelijk is met arduino en of iemand hier al ervaring mee heeft.

groeten,
Jan

Advertisement

Re: 4g autodial

Berichtdoor ctunes » 28 Mei 2021, 22:31

JaP schreef:Hallo,
Omdat 2g en 3g binnenkort niet meer beschikbaar zijn
Jan

Hoi jan,

Waar haal jij die wijsheid vandaan?

Berichtdoor ctunes » 28 Mei 2021, 22:34

Ik zal eens iets voorspellen: "2g overleeft 5g"
En dat baseer ik op dezelfde aannames als die van jou.
Laatst gewijzigd door ctunes op 28 Mei 2021, 22:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Berichtdoor ctunes » 28 Mei 2021, 22:35

Daarnaast er is totaal geen verschil in logica.

Een netwerk is een netwerk: het mobile netwerk is ATM, dus het maakt niet uit hoe ik je bereik, als ik je maar bereik.

2g,3g,4,5g allemaal onzintermen voor hetzelfde netwerk met een bepaalde bandbreedte en navenante maximale gegevensoverdracht.

Berichtdoor JaP » 30 Mei 2021, 00:02

ok, hartstikke fijn, heb je ook nog een zinnig antwoord op de oorspronkelijke vraag?

Berichtdoor ctunes » 30 Mei 2021, 20:58

JaP schreef:ok, hartstikke fijn, heb je ook nog een zinnig antwoord op de oorspronkelijke vraag?

Ik kan onzinnige vragen niet zinnig beantwoorden.

Gödel heeft dat al eens bewezen.

Terug naar Overige projecten