Communication with WiFi module failed!

Hardware geleverd door Arduino
Berichten: 6
Geregistreerd: 05 Jun 2020, 11:33

Communication with WiFi module failed!

Berichtdoor nickthienpont » 07 Aug 2020, 21:23

Mijn Uno Wifi REV 2 geeft ineens deze melding. Ik heb de firmware van de WifiNina geupgraded, maar dit is geen oplossing. Hebben jullie enig idee wat het probleem kan zijn?
Mijn sketch werkte aan de USB aan de PC. Ik heb het bordje in een behuizing gestopt en mijn ultrasone sensor aangesloten, daarna gewoon op de adapter aangesloten. Ik merkte een probleem aangezien op mijn LCD de eerste lcd.print lijn bleef staan en het bord leek te herstarten tot op dat punt. Daarnet terug aan de PC gehangen en de seriele monitor aangezet en dit is de enige melding die ik krijg. Hebben jullie suggesties hoe ik dit kan oplossen?
Ik wil gerust mijn code posten, maar daar ligt het volgens mij niet aan, aangezien alles perfect werkte tot daarnet.

Alvast bedankt

Nick

Advertisement

Berichten: 1
Geregistreerd: 30 Aug 2020, 13:41
Woonplaats: Alkmaar

Re: Communication with WiFi module failed!

Berichtdoor noppes » 30 Aug 2020, 13:53

Misschien is de wifi module beschadigd / corrupt?

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Communication with WiFi module failed!

Berichtdoor shooter » 31 Aug 2020, 18:23

heb je het schakelaartje omgezet want het is of de kabel of de wifi, en om te programmeren heb je de kabel gebruikt.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 6
Geregistreerd: 05 Jun 2020, 11:33

Re: Communication with WiFi module failed!

Berichtdoor nickthienpont » 31 Aug 2020, 19:09

Dit gaat dom klinken maar welke schakelaar? Ik heb de WiFi module voor dit probleem gewoon kunnen programmeren met de kabel. Ik heb nooit een schakelaar omgezet.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Communication with WiFi module failed!

Berichtdoor shooter » 01 Sep 2020, 16:13

ze maken beiden gebruik van pin 0 en pin1 van je uno dus dan kom je in schakelproblemen.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 6
Geregistreerd: 05 Jun 2020, 11:33

Re: Communication with WiFi module failed!

Berichtdoor nickthienpont » 01 Sep 2020, 19:15

Bedoel je dan dat ik mijn sketch gewoon kan opladen en dat het zal werken? Het enige wat ik niet mag doen is hem aan de kabel hangen en de seriële monitor uitlezen om te zien of het werkt. Misschien is dit een heel domme vraag maar ik heb wel al wat geprogrammeerd op arduino. Dit probleem is me helemaal vreemd. Het klinkt me niet zo logisch.

Terug naar Arduino hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten