Arduino laser module pwm

Geef hier suggesties voor extra onderwerpen of andere dingen die je graag gewijzigd zou willen zien
Berichten: 8
Geregistreerd: 22 Sep 2015, 16:35

Arduino laser module pwm

Berichtdoor Elarduino » 30 Okt 2019, 00:15

Hallo,

Zou iemand mij kunnen helpen met een code te maken voor een projectje?.het gaat hierom een laser module die ik op de pwm uitgang kan aansluiten en dan op de muziek kan laten mee spelen.

De laser module heeft de aansluitingen +/- en signal.hoe ik dat moet aansluiten dat is geen probleem.
Mijn programmeer kennis is echt nog te laag, vandaar ook de vraag.hier onder een idee hoe het eruit ziet https://youtu.be/_vp6V4Vkrx0 van iemand anders.

Mvg.

Advertisement

Berichten: 8
Geregistreerd: 22 Sep 2015, 16:35

Re: Arduino laser module pwm

Berichtdoor Elarduino » 31 Okt 2019, 15:11

Niemand?

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Arduino laser module pwm

Berichtdoor Koepel » 31 Okt 2019, 17:23

Dit is te gevaarlijk, er bestaat een kans dat je je oog beschadigd.
Wij zijn geen sketch-schrijf-service, we kunnen wel helpen om een probleem met een sketch op te lossen.
Ik kan niet voldoende gegevens over die lasers vinden.

Dus alles bij elkaar lijkt het me beter om iets anders te kiezen.
Bijvoorbeeld een ledstrip, bij voorkeur iets waar een voorbeeld-sketch van bestaat.

Berichten: 8
Geregistreerd: 22 Sep 2015, 16:35

Re: Arduino laser module pwm

Berichtdoor Elarduino » 31 Okt 2019, 19:47

Het is deze module https://www.google.nl/search?q=arduino+ ... 2_bZBxf1RM

Kwa gevaarlijk, weet ik dat je ze niet in je ogen moet laten schijnen.het gaat hier ook om een 5mw/650nm laser.ik wil er ook alleen maar op de wand mee schijnen.

Groet.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Arduino laser module pwm

Berichtdoor shooter » 08 Nov 2019, 22:59

zet er eens een magneetspoel op en laat het dansen door random getallen.
het filmpje is ook maar een probeersel hoor, maar lekker spelen en je kunt ook in scratch programmeren dat is simpel en apart. kinderen van 8 doen dat al op een coderdojo.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 25
Geregistreerd: 04 Dec 2019, 12:29

Re: Arduino laser module pwm

Berichtdoor Pipo » 03 Mei 2020, 16:21


Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Arduino laser module pwm

Berichtdoor shooter » 04 Mei 2020, 08:42

had verkeerd commentaar erbij gezet.
sorry
allereerst proberen of alle lasers het doen gewoon door de uitgang van je arduino aan te zetten en na een delay van 1 seconde weer uit, en dan weer aan oftewel het programma blink (uit de voorbeelden van je programma.
daarna kun je blink without delay gebruiken dan kun je ook meerdere uitgangen los van elkaar gaan gebruiken.
er zijn een aantal PWM uitgangen op je arduino maar die zijn zo snel dat jij het niet kunt zien maar een laserdiode gaat wel knipperen. daarmee kun je dus de felheid aanpassen.
laat je code maar zien dan geven wij daar wel aanwijzingen bij.
en ja ik heb code geen probleem, maar is veel leuker om het zelf te maken.
allereerst kun je een random getal maken en dan afhankelijk daarvan bepaalde uitgangen aan/uit zetten. zoals in het voorbeeld filmpje.
maar je kunt ook zoeken naar een Vu meter, die gebruiken een IC om de toonhogte uit een signaal te meten.
enzoverder, vooral leuk spelen met je spul.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Forum suggesties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten