Arduino Software aanpassen Adafruit naar TM1637

Arduino specifieke Software
Berichten: 2
Geregistreerd: 12 Feb 2020, 21:42

Arduino Software aanpassen Adafruit naar TM1637

Berichtdoor KnutselRik » 12 Feb 2020, 22:08

Hallo allemaal,

Ik ben voor een hobby project bezig met een bestaand stuk Arduino software. Nu zou ik graag iets wat aanpassen aan de originele sketch, maar na meerdere pogingen moet ik toegeven: het is te moeilijk voor een leek als mijzelf. Kortom, ik ben op zoek naar iemand die dit (tegen vergoeding) zou kunnen doen voor me. Als ik hier verkeerd zit, mijn excuus, hopelijk kun je me dan vertellen waar ik wel terecht mag.

Mocht ik hier wel goed zitten, een kleine uitleg. De sketch is voor een timer met tijdregistratie met fototransistors. Voor de originele (goed werkende) sketch wordt gebruikt gemaakt van Adafruit 878 displays, maar ik zou graag gebruik maken van goedkopere en makkelijk leverbare TM1637 displays (4 stuks). Mocht je nieuwsgierig zijn, dan is de bestaande sketch hier te vinden:

https://www.dropbox.com/s/tds5no9ablwx0 ... r.ino?dl=1

Alvast bedankt en hopelijk heeft er iemand een goede tip!
Rik

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Arduino Software aanpassen Adafruit naar TM1637

Berichtdoor Koepel » 13 Feb 2020, 19:48

Het is niet alleen voor een leek moeilijk, het zit nogal sterk in de sketch verweven.

Overal waar "#ifdef LED_DISPLAY" staat, gebeurt iets met het display.
Je kunt misschien eigen functies maken voor de "update_display()" en "set_display_brightness()". Als je dat niet ziet zitten, dan kun je beter wat meer geld uitgeven voor de displays van Adafruit.
Ik kan het ook niet zomaar uit mijn mouw schudden.

Je kunt altijd nog forum.arduino.cc proberen, en dan in het gewone Engelstalige deel. Misschien is er iemand fanatiek genoeg om daar helemaal in te duiken. Er is ook nog arduino.stackexchange.com en voor Home Domotica is er ook nog het forum van tweakers.net.
Als je maar altijd duidelijk bent. Als je het op twee plaatsen vraagt, vertel dat dan gewoon.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Arduino Software aanpassen Adafruit naar TM1637

Berichtdoor shooter » 14 Feb 2020, 14:10

Ik heb het programma zitten bekijken en ik kom alleen maar standaard display regels tegen, alleen helderheid kom ik niet tegen maar omdat het i2c ander commando is zal dat geen probleem zijn. Het zou zo maar eens kunnen dat het gelijk werkt.
en het kost je bijna niks, om te proberen.
denk ook aan de radiovlooienmarkt.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 12 Feb 2020, 21:42

Re: Arduino Software aanpassen Adafruit naar TM1637

Berichtdoor KnutselRik » 17 Feb 2020, 13:44

Allereerst bedankt voor jullie reacties en tips.

@Koepel
Dat klopt inderdaad, het display komt vaak terug in de code. Het maken van "qoute: een eigen functies voor de "update_display()" en "set_display_brightness()" is voor mij echt te hoog gegrepen. Mijn niveau: ik kan sommige stukjes van de code lezen, maar daar houd het echt op! Het lijkt me vooral in de adressering en het "schrijven" naar de displays te zitten, maar daar kan ik helemaal ongelijk in hebben hoor! Voor de duidelijkheid een kleine rekensom: Aangezien het een project met 2 vrienden is, komt het op (3x4 displays=) 120 euro aan extra kosten voor de Adafruits. Vandaar dat de TM1637 mogelijk kosten zou kunnen besparen als het aanpassen van de code niet teveel werk zou zijn ;)

@Shooter
Jij ook bedankt voor het meedenken. Ik heb inmiddels een TM1637 aangesloten en helaas werkt het niet direct.


Ik ga ook een poging doen op forum.arduino.cc, misschien dat er iemand gek genoeg voor is. En nogmaals, het hoeft niet voor niets. Als het mij iets bespaart en een ander wat oplevert, is dat natuurlijk ook in orde!
Bedankt!!

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Arduino Software aanpassen Adafruit naar TM1637

Berichtdoor shooter » 19 Feb 2020, 11:05

I2C werkt met addressen, dus die zul je wellicht aan moeten passen, en dat zit bij jou in de display routine en die zit er niet bij.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: husayzopefodi en 12 gasten