Smart Shock Absorption Car

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 12 Feb 2020, 15:21

Smart Shock Absorption Car

Berichtdoor arduinonoob1 » 12 Feb 2020, 15:36

Hallo allemaal,

Ik heb laatst de Smart Shock Absorption Car gekocht (https://elektronicavoorjou.nl/product/4 ... ption-car/),
deze wilde ik laten besturen d.m.v arduino. Weet iemand hoe ik aan deze code kan komen en hoe als beste te werk kan gaan?

Ik heb bijna/geen ervaring met de arduino dus advies wordt op prijs gesteld.

Alvast bedankt!

Advertisement

Berichten: 45
Geregistreerd: 08 Jan 2020, 17:23

Re: Smart Shock Absorption Car

Berichtdoor RonalT » 12 Feb 2020, 23:25

Inderdaad, zo beginnen er heel veel. Ik ben ergens net voor de kerstdagen begonnen om een Arduino te programmeren en had op dat moment ook geen enkele ervaring. Op dit moment kan ik best een beetje kan programmeren, denk ik. Bekijk anders het topic "Teller voor een windmolen".

Tja, gewoon wat informatie opdoen via internet. Bas on Tech geeft je via een groot aantal lessen best wat info waarmee je uit de voeten kunt. Vooral de you-tube lessen zijn goed te volgen.
Het forum is niet bedoeld om je een kant en klare oplossing te bieden, maar wel hulp als het nodig is. Eerst zelf proberen en dan vragen stellen.
Het voordeel hiervan is dat je weet wat er waarom staat in een sketch. Als je gewoon iets ophaal of download kan je niets aanpassen of veranderen als dat nodig is.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Smart Shock Absorption Car

Berichtdoor shooter » 14 Feb 2020, 14:39

Ja dat is een leuk karretjes, je hebt nog een paar dingen nodig zoals motordrivers (een stuk versterker elektronika om het zwakke signaal van de arduino te versterken) 4 stuks dus voor elke motor 1 en een arduino bijvoorbeeld een NANO.
begin dan met een joystick om et te besturen, je hebt ook een voedingsbron nodig, zoals een 6 Volt accu en daarna sensoren voor de afstand, een afstandbediening.
Je hebt een leuk beginnersproject, lekker prutsen nu.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten