weegschaal tarreren in Arduino Cloud

Arduino specifieke Software
Berichten: 18
Geregistreerd: 05 Apr 2015, 21:50

weegschaal tarreren in Arduino Cloud

Berichtdoor janvb » 04 Apr 2023, 15:27

Iedereen,

Ik gebruik een Arduino MKR1010 met een daaraan gekoppeld een weegschaal. De bekende meetversterker HX711 is geplaatst tussen de Arduino en de meetsensor. De Elektronica wordt gevoed met een Lithium batterij. De meetgegevens van de weegschaal komen terecht in Arduino cloud.
Bij het wegnemen van de spanning en erna het terug inschakelen wordt de weegschaal opnieuw getarreerd, dus het netto gewicht op de weegschaal is verdwenen ...
Het netto gewicht wil ik onthouden in Arduino Cloud zodat ik dat kan optellen met het huidige gewicht op de weegschaal..
Dat kan ik bewerkstelligen door de software aan te passen van de sketch in de Arduino, maar dat wil ik juist niet gezien de elektronica "buiten huis" is geplaatst. Ik zou in Arduino-Cloud een variabele moeten kunnen maken met daarin het netto gewicht VOOR de spanningsuitval van de weegschaal, zodat ik dat gewicht kan optellen met het gewicht dat na de spanningsuitval van de elektronica op de weegschaal komt te staan ...Hopelijk kunnen jullie mijn verhaal begrijpen.
Hoe kan ik dit fixen ? Suggesties/opmerkingen steeds welkom, dank bij voorbaat.

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: weegschaal tarreren in Arduino Cloud

Berichtdoor shooter » 05 Apr 2023, 18:33

Ik zou het bewaren in de een I2C eeprom dan heb je ook geen internet verbinding nodig want de mkr heeft geen eeprom aan boord. maar je pakt dan wel een getal dat afhankelijk is van temperatuur etc daarom is tarra beter, wat je ook kunt doen is jouw waarde als extra last en dat dan optellen bij de tarering ook te gebruiken als weegschaal uitvalt met gewicht. dan wordt het gewicht gewoon elke tig tijd weggeschreven, mocht je ook een I2C klok gebruiken daar zit ook een eeprom stukje in.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten