zip. bestand naar IDE 2.0.4

Arduino specifieke Software
Berichten: 3
Geregistreerd: 02 Sep 2022, 17:23

zip. bestand naar IDE 2.0.4

Berichtdoor oxoxo » 08 Mrt 2023, 14:22

Hallo forum,
Na eindeloos gepruts, wil ik het forum om steun vragen om mijn probleem mogelijk te kunnen oplossen.
Bij het plaatsen van een .Zip bestand in de IDE 2.0.4 bibliotheek krijg ik vaak/altijd de melding:

X Error: 13INTERNAL:Library install failed: moving extracted archive to destination dir: library not valid.

Dit heb ik ook bij een Github .zip bestand. Wat doe ik fout. Ik heb ook een schetsboek E:\ Arduino aangemaakt.
Is er nog hoop ??
vriendelijke groet, van Jaap.

Advertisement

Berichten: 38
Geregistreerd: 20 Jul 2022, 14:40

Re: zip. bestand naar IDE 2.0.4

Berichtdoor Harm J Seef » 10 Mrt 2023, 10:23

Natuurlijk is er hoop, hoop doet leven! "dir:library not valid" geeft aan dat er iets met de directory-naam niet klopt.

Gebruik de verkenner om eens rond te neuzen in de Arduino-hoofddirectory.
Ergens moet een 'libraries'-subdirectory staan, waarin de uitgepakte zip-bestanden handmatig als subdir geplaatst kunnen worden.
Na een nieuwe start van Arduino-IDE moet deze nu worden gedetecteerd.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: zip. bestand naar IDE 2.0.4

Berichtdoor shooter » 10 Mrt 2023, 10:41

gebruik 7zip maar dan kun je zien waar het allemaal staat en dan kijken of je de lib in de goede directory zet zoals arduino/libraries/stepper stepper.h etc.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 62
Geregistreerd: 05 Feb 2023, 13:30

Re: zip. bestand naar IDE 2.0.4

Berichtdoor sterretjeToo » 10 Mrt 2023, 14:02

Als je een paar voorbeelden (linkje aub) geeft van bibliotheken die in die foutmelding resulteren kunnen we er eens naar kijken. Er zijn wat vereisten aan echte bibliotheken dus moet je er rekening mee houden zekere `bibliotheken` geen echte bibliotheken zijn maar gewoon een zip bestand met één of meer files.

Berichten: 80
Geregistreerd: 02 Nov 2022, 13:03

Re: zip. bestand naar IDE 2.0.4

Berichtdoor ThHe » 12 Mrt 2023, 12:04

Goolge op de tekst
INTERNAL:Library install failed: moving extracted archive to destination dir: library not valid.
Misschien vind je daar je oplossing.

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: RussellAlets en 20 gasten