Problemen met 3.5 inch LCD en floating point

Arduino specifieke Software
Berichten: 2
Geregistreerd: 16 Jan 2023, 20:50

Problemen met 3.5 inch LCD en floating point

Berichtdoor Mr Tube » 16 Jan 2023, 21:55

Voor een LFP batterij bewaking probeer ik een arduino uno te programmeren met een TFT display van 3.5 inch.
Ik ben nog niet zo bedreven in het schrijven van software maar het begin lukt vrij aardig tot ik op een bepaald punt toch vast loop (of de arduino)

het gaat om de volgende regel:

my_lcd.Print_Number_Float((result1/100),3, 300, 50,".",5," ");

Dit is een van de pogingen, heb ook al alleen result1 van tevoren geladen met een getal (in dit geval 3.300)
result is een integer bij bovenstaande regel maar heb hem bij de andere poging als float gebruikt.

compileren gaat zonder fouten en het programma start op maar op het moment dat hij bij de genoemde regel komt stopt hij en lijkt de controller vast te lopen.
laat ik de /100 weg en maak ik er Print_Number_Int van dan werkt het wel maar mis de komma of punt.

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Problemen met 3.5 inch LCD en floating point

Berichtdoor shooter » 20 Jan 2023, 13:14

kijk in de handleiding van je print numberfloat dat is bij de lcd software daar zit vaak een lijst bij van hoe de functies werken.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 16 Jan 2023, 20:50

Re: Problemen met 3.5 inch LCD en floating point

Berichtdoor Mr Tube » 20 Jan 2023, 13:33

shooter schreef:kijk in de handleiding van je print numberfloat dat is bij de lcd software daar zit vaak een lijst bij van hoe de functies werken.


Die heb ik geraadpleegd en de syntax klopt.

Inmiddels een andere Library (UTFT) gebruikt en de werkte wel met floating point. uiteindelijk werd het geheugen wat krap van de Uno dus overgestapt op de mega 2560.

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: ilipavudekejo en 25 gasten