zip. bestand naar IDE

Arduino specifieke Software
Berichten: 3
Geregistreerd: 02 Sep 2022, 17:23

zip. bestand naar IDE

Berichtdoor oxoxo » 08 Nov 2022, 13:21

hallo forum,
Als beginner, van 80 jaar, ha ha, ben ik eindelijk begonnen met de Arduino heb ook schetsen vanuit de bibliotheek gemaakt en daar wijzigingen in gemaakt wat wel lukte, ook met Arduino voor Dummies naast me lukte dat wel. Nu wil ik ook iets buiten het beschermde gebied gaan doen. Maar ik heb daar grote problemen mee. Heb intussen ook een account bij Arduino en Github. Ik begrijp dat je ''elk zip.'' bestand kunt downloaden, van Github is me dat eindelijk een keer gelukt. Maar ik heb veel artikelen bekeken en gelezen en dan zie je een zip bestand en denk, dat is leuk. Zip bestand gedownload met firefox dan in downloads, dan plaatsen naar de bibliotheek van de IDE. Dit is mij nog nooit gelukt, krijg dan melding dat het alleen .ino of .pde moet zijn????? hoe, wat, je kunt toch elk zip bestand gebruiken.?????
Dus forum wie helpt mij.
Vriendelijke groet vanuit Oud-Beijerland
Jaap van Driel

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: zip. bestand naar IDE

Berichtdoor shooter » 09 Nov 2022, 13:12

welkom Jaap,
een zip kan echt van alles bevatten dat zul je eerst moeten unzippen met bijv 7zip en dan kun je het in een dir zetten of in een lib of ergens anders waar je maar wilt. er bestaan miljoenen programmas en de meesten doen wel iets leuks. De IDE pakt alleen de pde of de ino als programma en daar hoort dan vaak een h (header) bestand bij. En veel plezier, vaak moet je veel geluk hebben om een goed programma te maken en draaien
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 180
Geregistreerd: 26 Aug 2015, 11:57

Re: zip. bestand naar IDE

Berichtdoor Frits1956 » 11 Nov 2022, 00:23

Paul, kan ook zijn dat oxoco een zip library wil installeren.
Dat kan via het menu Schets, Bibliotheek gebruiken, Voeg ZIP bibliotheek toe.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: zip. bestand naar IDE

Berichtdoor shooter » 11 Nov 2022, 11:18

ja frits heb je gelijk in echter jaap had het over ino en ide en dat gaat dan weer niet via de bibliotheek. eens kijken welk antwoord hij geeft
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 3
Geregistreerd: 02 Sep 2022, 17:23

Re: zip. bestand naar IDE

Berichtdoor oxoxo » 22 Nov 2022, 15:12

Hallo Forum,
Heeft even geduurd voor een reactie van mij, maar ik heb alles even aan de kant gelegd, aantekeningen de papierbak in en de bovenkamer gereset. Ben weer bij nul begonnen en me verdiept in de IDE materie, met als resultaat dat alles er totaal anders uitziet :lol: en dat ik nu wel met een zip bestand kan omgaan. Leden bedankt voor de reactie.
Groet van Jaap.

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten