automatisch aan/uitschakelen Arduino

Arduino specifieke Software
Berichten: 1
Geregistreerd: 17 Jan 2022, 21:40

automatisch aan/uitschakelen Arduino

Berichtdoor Karel012 » 20 Jan 2022, 14:47

Hi,

Ik ben bezig met het maken van een god tracker met een Arduino. Ik ben een eind met het gsm/GPS deel, maar heb nog een vraag.
Ik wil om de batterij te sparen de tracker maar 1-3 keer per dag laten aan gaan, dan laten draaien totdat hij gsm en GPS signaal heeft gevonden en dan weer laten uitschakelen. Als er dan een sms naar de Arduino is gestuurd gaat hij in alarm modus en gaat hij vaker aan.
Mijn idee was om dit te doen door de Arduino via de 5v pin te voeden, en dit te schakelen met een MOSFET. Deze zou eerst door een soort timing chip getriggerd moeten worden (die veel minder stroom gebruikt dan een Arduino) en daarna maak ik in mijn setup code een pin die ook op de MOSFET staat hoog zodat de Arduino zijn eigen voeding in stand houdt totdat aan de voorwaarden voldaan word.
Een andere optie zou zijn om de Arduino in sleep mode te zetten en iets te knutselen met een interupt a.d.h.v. een timer, eventueel door een externe osccilator .
Mijn vraag is nu: wat voor schakeling/instellingen kun je het best gebruiken om bijv. Iedere 8 uur een puls van enkele seconden te geven?
Dank alvast

Karel

P.s. ik ben nieuw hier en stel dus misschien wat domme vragen, verwijs gerust door naar andere topics waar mogelijk

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: automatisch aan/uitschakelen Arduino

Berichtdoor shooter » 21 Jan 2022, 09:10

dat kan zeker , inderdaad met een mosfet zoals je schrijft. met een overname en uitschakelaar in de arduino,
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot] en 17 gasten