schets kopiëren

Arduino specifieke Software
Berichten: 20
Geregistreerd: 28 Dec 2021, 16:49

schets kopiëren

Berichtdoor dummy » 19 Jan 2022, 15:56

Beste forumleden,
31 arduino lessen voor beginners is zeer leerzaam en ik zie de software voor het betreffende onderwerp op het scherm voorbij glijden. Maar hoe kan ik dit kopiëren naar mijn project?
Ook heb ik mij het boek ( E boek ) gekocht" Arduino voor dummies". Omdat dit 10€ goedkoper was dan de papieren versie. Helaas is dit in zwart wit en met de vele gekleurde draden in de schema's is dit ook niet zo handig.
Ook is dit niet zo handig als je even wil terug bladeren.
Groeten
dummy

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 631
Geregistreerd: 15 Nov 2015, 11:54

Re: schets kopiëren

Berichtdoor Gij Kieken » 19 Jan 2022, 17:14

Met kopieren en plakken, let er wel op, dat op die manier er soms foutjes insluipen.Vooral de leestekens zoals ( " ) durven eens voor problemen zorgen.
Andere manier ,soms beter in het begin, is alles met de hand over typen.
Zo besef je meer waar je mee bezig bent.

Berichten: 45
Geregistreerd: 08 Jan 2020, 17:23

Re: schets kopiëren

Berichtdoor RonalT » 20 Jan 2022, 01:20

Maak een plan, wat wil je bereiken?
Zo maar in het wilde weg wat kopiëren is leuk, maar je begrijp niet wat er gebeurt en waarom.

Probeer een eenvoudig project, verbeter dit, vergroot het en uiteindelijk bereik je waar je naar op zoek was.
Als je zo snel mogelijk naar een eind resultaat toe gaat werken bereik je dat niet.

Ik las ooit een artikel "SNELLER DOOR TRAGER TE FIETSEN". En dat werkt dikwijls!


Wat is jouw project eigenlijk? Want daar schrijf je niets over!

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: schets kopiëren

Berichtdoor shooter » 21 Jan 2022, 09:04

de lessen staan ook in het commentaar en zijn heel makkelijk te kopieren. en als je een emailtje stuurt dan komt ook dat goed.
en in dummies daar zijn de schemas zo duidelijk dat je ze in twijfel even zelf kunt tekenen in fritzing om de kleuren toe te voegen.
ik heb het in pdf staan dus terugbladeren is geen probleem (heb ook een pub ervan.)
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 20
Geregistreerd: 28 Dec 2021, 16:49

Re: schets kopiëren

Berichtdoor dummy » 21 Jan 2022, 10:44

Een bepaalt project heb ik nog niet. Door met stappenmotor en servomotor en andere bijgesloten onderdelen te experimenteren en de daarvoor bestaande software aan te passen tracht ik de programma regels te leren en begrijpen.
Kopiëren en veranderen is voor mij momenteel de enige manier om bepaalde zaken werkend te krijgen. Dit zal later wel veranderen als ik wat meer ervaring heb. Ik moet van nul beginnen en ik begrijp dat voor ervaren mensen mijn vragen
een beetje simpel overkomen.
Groeten
dummie

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: schets kopiëren

Berichtdoor shooter » 21 Jan 2022, 18:20

nee hoor iemand die niet vraagt is simpel duskom maar op leer eerst maar eens hoe de millis werkt want dat is erg handig met tijden etc, ook voor stappenmotoren.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 45
Geregistreerd: 08 Jan 2020, 17:23

Re: schets kopiëren

Berichtdoor RonalT » 21 Jan 2022, 22:10

dummy schreef:... Ik moet van nul beginnen en ik begrijp dat voor ervaren mensen mijn vragen
een beetje simpel overkomen.


Ik denk niet dat ze voor ons simpel voorkomen, althans voor mij niet. Elke keer is het weer een uitdaging om dingen voor elkaar te krijgen.
Sommige dingen beginnen wat gewoner te worden, maar door steeds verder te gaan sluipen er vanzelf weer lastige dingen in.
Ik ben nu bv aan het worstelen om 2 Adruino's te laten communiceren en gegevens uit te wisselen.

Je schreef dat je nog geen project had, maar een motor laten draaien is ook een project. En met de lessen van Bas (on Tech) kom je een heel eind om dingen te laten doen wat jij wilt.
Stukjes sketch kopiëren naar je eigen sketch is goed te doen. Bas heeft al deze dingen on-line staan.
Ook er goed zijn de video's van de DroneBot WorkShop. Bill is een erg goede docent. Laat allerlei dingen zien en legt ook allerlei achtergronden kort en bondig uit. Je moet wel een
beetje Engels begrijpen. https://dronebotworkshop.com/

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: ervtgison, iesujoxu, uhaufok en 20 gasten