bloeddrukmonitor

Arduino specifieke Software
Berichten: 3
Geregistreerd: 06 Mei 2021, 20:22

bloeddrukmonitor

Berichtdoor markweerts » 11 Jun 2021, 09:40

Beste,

Ik ben met een project bezig om een bloeddrukmonitor te maken.
Ik heb de druk mooi gekoppeld aan het voltage die de mpx 2050GP levert ( pressure transducer).

Echter bestaat een bloeddrukmonitor uit een een "bovenste" en "onderste" bloeddrukwaarde

Bovenste bloeddrukwaarde =
Bij het oppompen van de band om de arm wordt het bloed afgeknepen. Hierbij is er geen hartslag signaal meer aanwezig. Het hartslag signaal = een sinusvormig signaal. Deze fluctueert tussen de -1v en 5 volt (AC signaal).

nadat de arm is afgeknepen veranderd het naar een DC signaal. "bovenste bloedrukwaarde"


onderste bloeddrukwaarde =

Op het moment dat de hartslag weer meetbaar is nadat de.... DC naar AC signaal is dit de onderste bloeddrukwaarde


Nu weet ik niet hoe ik dit moet vertalen richting een arduinocode?
Op het moment dat het harslag signaal niet meer oscilleert en een DC signaal wordt = bovenste bloeddrukwaarde
Het moment dat de hartslagwaarde van DC weer begint met oscilleren = onderste bloeddrukwaarde

Iemand een idee?


Alvast bedankt!

Mvg,

Mark Weerts

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: bloeddrukmonitor

Berichtdoor shooter » 11 Jun 2021, 21:05

Hou het maar gewoon als een AC signaal hoor, als je de druk opvoert dan wordt het signaalverschil steeds kleiner en als bijvoorbeeld de waarde oner een miniemm verschil komt gedurende 100 millis of zo dan heb je de grens bereikt, als je dan de druk laat zakken dan krijg je dus een langzaam groter wordend verschil en dat is dan je minimum druk.
er zitten echter wat meer haken en ogen aan hoor, zoals stijging en golfvorm het is geen sinus, maar een golfvorm en die kun je dus wel grafisch maken.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: bloeddrukmonitor

Berichtdoor ctunes » 16 Jun 2021, 22:16

Schijf eens uit in een stroomdiagram wat er volgens jouw gebeurt.

Maak dan ook de koppelingen die je denkt dat er tussen de verschillende fases moeten gebeuren.

Probeer dat resultaat pas in een programma om te zetten.

Mocht het programma niet werken, kijk dan goed naar je stroomdiagram.

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: iuvuyawnovuk en 30 gasten