CapPinSketch

Arduino specifieke Software
Berichten: 10
Geregistreerd: 12 Nov 2016, 15:27

CapPinSketch

Berichtdoor pierrepasmans » 10 Mei 2021, 16:03

Ik probeer uit het boek Arduino voor dummies (zoals ik) de bovengenoemde sketch te laten werken. Ik heb de sketch geheel uit het boek overgenomen omdat hij in de voorbeeldsketches in de IDE niet te vinden was, hoewel daar wel heen verwezen werd. Het gaat om een programma waarbij de "antenne" de capaciteit van je hand die nadert, voelt en daarop reageert. zo kun je een aanrakingssensor bouwen.
Echter, bij controle van de sketch krijg ik meteen als melding dat CapPin niet als een type herkend wordt. terwijl de eerste regel luidt: CapPin cPin_5 = CapPin (5);

Wie weet raad, of heeft een werkende sketch hiervoor.
de door mij gebruikte zou afkomstig zijn van Paul Badger 2011.

bvb dank.

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: CapPinSketch

Berichtdoor shooter » 10 Mei 2021, 16:49

er zijn diverese versies van het boek, dus ben even teruggegaan naar github en ja daar stond inderdaad een verwijzing naar cappin als allereerste regel helemaal verstopt. je moet dus een library ophalen (dat gaat met include en die wordt dan gebruikt om een stukje programma te draaien, dat is even zoeken, en er is hulp voor te krijgen dus.
de eerste regel is namelijk include en dan een stuk commentaar en dan jouw regel. Zijn leuke fouten om je op stuk te bijten, en je eigen even van de wereld te helpen, maar dit ga je nooit vergeten.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 10
Geregistreerd: 12 Nov 2016, 15:27

Re: CapPinSketch

Berichtdoor pierrepasmans » 15 Mei 2021, 16:07

bedankt voor de tips. ik wist idd niet hoe ik die include programmas moest gebruiken. Nu wel! Probleem opgelost.

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: CapPinSketch

Berichtdoor ctunes » 28 Mei 2021, 23:07

Boeken en redactie ...

Soms vraag ik me wel eens af of zelfs de NOS nog wel een redactie heeft, of dat alleen de snelheid van nieuwsartikelen voorrang beklijfd.

Ik bedoel, nog geen twee jaar geleden kon je ze niet op een spelfout betrappen: tegenwoordig is het schering en inslag.

Kan het zijn dat ik "dat" moment van "ouder worden" begin te naderen: "zoals de jonkies pretenderen", waarop ik bitter schijn?

Maar ik ken beter de functie van de CNOT

Voor hen is het te laat als ze erachter komen.

Helaes, pindakaas.


Maar inderdaad: "Als het boek X zegt, en de waarheid blijkt Y", welk nut diende het boek dan?
(Zelfs met uitgave 2)

"De fout is gevonden en opgelost in de volgende druk"

Hoeveel drukken kun je dat volhouden?

Net zolang tot niemand je meer gelooft?

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: CapPinSketch

Berichtdoor ctunes » 28 Mei 2021, 23:18

https://docplayer.nl/53124620-A-r-d-u-i ... nhoud.html

Je koopt een boek, en moet het vervolgens zelf redigeren.

HM

Als het goed is heb je dan wel wat geleerd.

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Alexduh en 16 gasten