1 Knop 3 acties
11 berichten
• Pagina 2 van 2 • 1, 2
- nicoverduin
- Berichten: 5043
- Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
- Woonplaats: Heemskerk
Re: 1 Knop 3 acties
ff naar je sketch gekeken, maar ik zou dit soort dingen anders doen:
cpp code
in
cpp code
even los van die timers
cpp code
drukknop=digitalRead(knoplcd);
if (drukknop==0 && (millis()- debounceKnop >= debouncing_time) && display==3)
{
tijd=millis();
lcd.setBacklight(HIGH);
lcd.on();
lcd.clear();
Datum_LCD();
}
in
cpp code
drukknop = digitalRead(knoplcd);
//
// ff de debounce wachten
//
if (drukknop == LOW) {
//
// debounce tijd wachten
//
delay(debouncing_time);
//
// en opnieuw lezen
//
drukknop = digitalRead(knoplcd);
}
//
// indien ingedrukt dan op basis van display mode laten zien
//
if (drukknop == LOW) {
switch (display) {
case: 1
tijd = millis();
lcd.setBacklight(HIGH);
lcd.on();
lcd.clear();
bargraph_LCD();
break;
case 2:
tijd = millis();
lcd.setBacklight(HIGH);
lcd.on();
lcd.clear();
water_LCD();
break;
case 3:
tijd = millis();
lcd.setBacklight(HIGH);
lcd.on();
lcd.clear();
Datum_LCD();
break;
default:
break;
}
}
even los van die timers
Advertisement
11 berichten
• Pagina 2 van 2 • 1, 2
Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten