SD card
6 berichten
• Pagina 1 van 1
SD card
Hai,
Ik ben in het bezit van een arduino esplora met tft scherm en sd-card
Nu vind ik op internet het volgende programma om een foto op te slaan op de sd-card en vervolgens te laten zien op scherm
// this example looks for a file named "logo.bmp"
// on the SD card, and renders it to the screen
#include <Esplora.h>
#include <SD.h>
#include <SPI.h>
#include <TFT.h> Â Â Â Â Â Â // Arduino TFT library
#define SD_CS 8 // Chip select line for SD card in Esplora
PImage logo;
void setup() {
// initialize the screen
EsploraTFT.begin();
// initialize the SD card
SD.begin(SD_CS);
// set the background the black
EsploraTFT.background(0, 0, 0);
// load the image into the named instance of PImage
logo = EsploraTFT.loadImage("logo.bmp");
// if it is a valid image file, turn the Esplora's LED green
if (logo.isValid()) {
Esplora.writeGreen(255);
}
else{
// if it is not valid, turn the LED red
Esplora.writeRed(255);
}
// draw the image on the screen starting at the top left corner
EsploraTFT.image(logo, 0, 0);
}
void loop() {
}
Nu zou ik een foto album willen maken , door een druk op een knop krijg je een andere foto , fotos inladen op de sd-card is geen probleem
Wie kan mij daarbij helpen , sorry ik ben een gebruiker van arduino en een slechte programmeerder ( ouderdom 60j), heb wel al een tijdje gezocht op internet maar niets gevonden
mvg
Ik ben in het bezit van een arduino esplora met tft scherm en sd-card
Nu vind ik op internet het volgende programma om een foto op te slaan op de sd-card en vervolgens te laten zien op scherm
// this example looks for a file named "logo.bmp"
// on the SD card, and renders it to the screen
#include <Esplora.h>
#include <SD.h>
#include <SPI.h>
#include <TFT.h> Â Â Â Â Â Â // Arduino TFT library
#define SD_CS 8 // Chip select line for SD card in Esplora
PImage logo;
void setup() {
// initialize the screen
EsploraTFT.begin();
// initialize the SD card
SD.begin(SD_CS);
// set the background the black
EsploraTFT.background(0, 0, 0);
// load the image into the named instance of PImage
logo = EsploraTFT.loadImage("logo.bmp");
// if it is a valid image file, turn the Esplora's LED green
if (logo.isValid()) {
Esplora.writeGreen(255);
}
else{
// if it is not valid, turn the LED red
Esplora.writeRed(255);
}
// draw the image on the screen starting at the top left corner
EsploraTFT.image(logo, 0, 0);
}
void loop() {
}
Nu zou ik een foto album willen maken , door een druk op een knop krijg je een andere foto , fotos inladen op de sd-card is geen probleem
Wie kan mij daarbij helpen , sorry ik ben een gebruiker van arduino en een slechte programmeerder ( ouderdom 60j), heb wel al een tijdje gezocht op internet maar niets gevonden
mvg
Advertisement
Re: SD card
vanaf load image zou dan in de loop moeten staan, dan een delay (10000);
en dan de volgende.
dus telkens logo met een andere image vullne.
en dan de volgende.
dus telkens logo met een andere image vullne.
paul deelen
shooter@home.nl
shooter@home.nl
- nicoverduin
-
- Berichten: 5043
- Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
- Woonplaats: Heemskerk
Re: SD card
Ik denk zijn probleem meer ligt in het vinden van de bestanden en deze laten zien. Hij moet een dir listing maken van zijn SD kaart en elke file daarna een voor een met een evt. delay of knop binnen halen en displayen.
Re: SD card
Hai,
Bedankt voor de reacties
Shooter: Dank voor de tip , en zoals je ziet onderaan is het programma dat werkt is al veel beter dan 1 fotoke
Nicoverduin: Dank voor de tip , om niet alle foto's te moeten opnoemen zou het inderdaad interessanter zijn als het gewoon de hele sd card zou uitlezen of de sd card inhoud tonen
Nog werk aan de winkel
#include <Esplora.h>
#include <SD.h>
#include <SPI.h>
#include <TFT.h> Â Â Â Â Â Â // Arduino TFT library
#define SD_CS 8 // Chip select line for SD card in Esplora
PImage logo;
void setup() {
// initialize the screen
EsploraTFT.begin();
// initialize the SD card
SD.begin(SD_CS);
// set the background the black
EsploraTFT.background(0, 0, 0);
}
void loop() {
// load the image into the named instance of PImage
logo = EsploraTFT.loadImage("Input.bmp");
// draw the image on the screen starting at the top left corner
EsploraTFT.image(logo, 0, 0);
delay(1000);
logo = EsploraTFT.loadImage("Muis1.bmp");
EsploraTFT.image(logo, 0, 0);
delay(1000);
logo = EsploraTFT.loadImage("Muis2.bmp");
EsploraTFT.image(logo, 0, 0);
delay(1000);
logo = EsploraTFT.loadImage("Muis3.bmp");
EsploraTFT.image(logo, 0, 0);
delay(1000);
logo = EsploraTFT.loadImage("Muis4.bmp");
EsploraTFT.image(logo, 0, 0);
delay(1000);
logo = EsploraTFT.loadImage("TycoIana.bmp");
EsploraTFT.image(logo, 0, 0);
delay(1000);
}
Bedankt voor de reacties
Shooter: Dank voor de tip , en zoals je ziet onderaan is het programma dat werkt is al veel beter dan 1 fotoke
Nicoverduin: Dank voor de tip , om niet alle foto's te moeten opnoemen zou het inderdaad interessanter zijn als het gewoon de hele sd card zou uitlezen of de sd card inhoud tonen
Nog werk aan de winkel
#include <Esplora.h>
#include <SD.h>
#include <SPI.h>
#include <TFT.h> Â Â Â Â Â Â // Arduino TFT library
#define SD_CS 8 // Chip select line for SD card in Esplora
PImage logo;
void setup() {
// initialize the screen
EsploraTFT.begin();
// initialize the SD card
SD.begin(SD_CS);
// set the background the black
EsploraTFT.background(0, 0, 0);
}
void loop() {
// load the image into the named instance of PImage
logo = EsploraTFT.loadImage("Input.bmp");
// draw the image on the screen starting at the top left corner
EsploraTFT.image(logo, 0, 0);
delay(1000);
logo = EsploraTFT.loadImage("Muis1.bmp");
EsploraTFT.image(logo, 0, 0);
delay(1000);
logo = EsploraTFT.loadImage("Muis2.bmp");
EsploraTFT.image(logo, 0, 0);
delay(1000);
logo = EsploraTFT.loadImage("Muis3.bmp");
EsploraTFT.image(logo, 0, 0);
delay(1000);
logo = EsploraTFT.loadImage("Muis4.bmp");
EsploraTFT.image(logo, 0, 0);
delay(1000);
logo = EsploraTFT.loadImage("TycoIana.bmp");
EsploraTFT.image(logo, 0, 0);
delay(1000);
}
Re: SD card
ja dat is dan de volgende stap, om de directory op te vragen en ze dan in een lijstje zetten (met een beetje goede lib van de sd card zal dat wel lukken.
paul deelen
shooter@home.nl
shooter@home.nl
- nicoverduin
-
- Berichten: 5043
- Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
- Woonplaats: Heemskerk
Re: SD card
met de SDFat library kan ie alles doen.
6 berichten
• Pagina 1 van 1
Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: udezuqoniyir en 27 gasten