Hi-Link 5v voeding

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 13
Geregistreerd: 10 Aug 2018, 13:20

Hi-Link 5v voeding

Berichtdoor JoostAB » 11 Mrt 2022, 14:23

Ik ben voor een aantal lampen die ik ga ombouwen met ledstrips op zoek naar een geschikte voeding. Ik heb zo'n 7 ampére nodig aan 5 volt.
Qua afmeting zijn de voedingsmodules van HiLink ideaal, echter de zwaarste die ik kan vinden is 4A. (https://www.tinytronics.nl/shop/nl/powe ... -hlk-20m05)
Weet iemand of er een dergelijke module bestaat fabrikant is niet belangrijk) met een hoger vermogen? Ik zoek dus iets rond de 35-40 watt.

(edit) Ik neem aan dat het parallel schakelen van twee modules geen ideale oplossing is...

Advertisement

Berichten: 68
Geregistreerd: 04 Sep 2021, 08:31

Re: Hi-Link 5v voeding

Berichtdoor RobGood » 12 Mrt 2022, 09:02

Waarom 1 powersuppjy?
Dat snap ik nooit, je koopt voor een paar dubbelrjes 5V2A adapters bij Ali...
4 Van die dingen is 8A. Iedere adapter zijn eigen stukje ledstrip.
Rob

Berichten: 13
Geregistreerd: 10 Aug 2018, 13:20

Re: Hi-Link 5v voeding

Berichtdoor JoostAB » 30 Mrt 2022, 12:38

RobGood schreef:Waarom 1 powersuppjy?

Zie mijn laatste opmerking. "Ik neem aan dat het parallel schakelen van twee modules geen ideale oplossing is".
Ik ben zelf een absolute beginner als het gaat om electronica, maar ik kan me zo voorstellen dat een beetje spanningsverschil tussen voedingen al problemen kan opleveren. Vandaar mijn voorkeur voor één supply.
Hooguit een kleine adapter voor de ESP en een grotere voor de leds (daar gaat het om) en die alleen met de massa aan elkaar koppelen. Dan zou ik de zwaardere kunnen uitschakelen vanuit de ESP als de leds niet gebruikt worden. Maar dat neemt niet weg dat ik dan nog steeds zo'n 8A voeding nodig heb.

Overigens kosten de goedkoopste telefoonadapters nog steeds snel één á twee euro, en die zitten dan meestal pas op 1A. Die 4A module van HiLink is bij Ali 6 euro. Zit toch aardig op één lijn ;).
Zwaardere laders (10W en hoger) zijn meestal quickchargers die ook met een hogere spanning (kunnen) werken. De goede doen dat alleen als ze van het te voeden apparaat een signaal krijgen dat dat ook kan, maar krijgen ze dat signaal niet dan zijn het ineens weer standaard 0.5A 5V laders...

Maar als iemand mij kan garanderen dat twee van die module's parallel geen probleem is dan zijn twee van die 4A modules een goede oplossing.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Hi-Link 5v voeding

Berichtdoor shooter » 02 Apr 2022, 11:32

:D Inderdaad is parrallel niet de beste oplossing maar wij bedoelden dat iedere voeding zijn eigen led stripje krijgt. een computer voeding is ruim voldoende maar vraagt veel ruimte.
en zorg dat je zeker het dubbele hebt van wat er op die alispul staat , want de grootste vis die ik gevangen heb is een walvis van wel 100 tonhttp://arduinoforum.nl/posting.php?m ... =6&t=5628#
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten