Arduino prototype, en dan?

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 4
Geregistreerd: 30 Mei 2021, 12:09

Arduino prototype, en dan?

Berichtdoor avanhouten » 30 Mei 2021, 12:23

Goedendag,

Ik heb een Arduino project dat bestaat uit:

- Arduino Uno
- 3*DC motor drivers (BTS7960 high power motor drivers)
- 2*Steppermotor drivers (for Nema 23, TB6600)
- Enkele sensors

Alles werkt perfect maar zit met tientallen kabels aan elkaar.
Nu wil ik een meer professioneel board gebruiken waar bovenstaande geintegreerd zit op 1 board. Het hoeven echt niet dezelfde typen drivers te zijn maar als er maar een Atmel/STM achtige processor op zit met de minimaal 5 drivers. Ik ga ervan uit dat zulke boards wel kant en klaar te krijgen zijn. Weet iemand hoe ik deze kan vinden?

Vriendelijke groeten, Arnold

Advertisement

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: Arduino prototype, en dan?

Berichtdoor ctunes » 30 Mei 2021, 19:57

Kun je wat duidelijker zijn in wat je precies wilt bereiken?

"Ik heb hier een AMD APU, samen met een X570 chipset, de NVME schijf werkt perfect.
Nu wil ik van een breadboard over naar een PCB.
Dat moet toch al bestaan?"

Is ongeveer hoe jouw vraag overkomt ...

Dan is het antwoord: "Ja".

Maar met je

Enkele sensors


Zet je alle fabrikanten een groot vraagteken boven hun hoofd.

Wees duidelijk!

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Arduino prototype, en dan?

Berichtdoor shooter » 30 Mei 2021, 20:20

als rekentuig zou ik een nano pakken op een breadboard, en de drivers er ook op zetten dan heb je alleen nog de externe bekabeling en die kun je dan netjes in een kastje zetten
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: Arduino prototype, en dan?

Berichtdoor ctunes » 30 Mei 2021, 20:33

avanhouten schreef:Ik ga ervan uit dat zulke boards wel kant en klaar te krijgen zijn.


Waarom?

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: Arduino prototype, en dan?

Berichtdoor ctunes » 30 Mei 2021, 20:41

Alibaba heeft een soort mogelijkheid die jij wilt: "Je zoekt op wat je wilt, en vervolgens bestaat het, na enige tijd."

als je maar genoeg hits stuurt

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: Arduino prototype, en dan?

Berichtdoor ctunes » 30 Mei 2021, 20:54

ik bedoel, elke startup krijgt een kans binnen het modern communisme.

Berichten: 4
Geregistreerd: 30 Mei 2021, 12:09

Re: Arduino prototype, en dan?

Berichtdoor avanhouten » 02 Jun 2021, 21:43

Blijkbaar is mijn vraag een beetje onduidelijk?
Daarom probeer ik het simpeler te vertellen.
Op een Arduino koppel je allerlei onderdelen. In dit geval stuur ik motor drivers aan voor 2 stepper motors (Nema 23) en 3x zwaardere DC motors. Dit moet omdat een Arduino dit natuurlijk niet zelf kan trekken, daarvoor is de stroom veel te hoog. Alles werkt prima en omdat ik de Arduino gebruikte om een prototype te maken, wil ik hier een commercieel product van maken en dan moet het degelijk gekoppeld en in grotere hoeveelheden in te kopen zijn. Het liefst zou ik een board willen gebruiken met de motor drivers geïntegreerd op 1 board.
Daarom mijn vraag, zijn er bijv websites waar je kant en klare boards op onderdelen kan selecteren of zijn er boards beschikbaar met bovenstaande drivers? Voor bijvoorbeeld 3D printers zijn er kant en klare boards met vele stepper controllers geïntegreerd, echter deze zijn meestal te licht en ook hebben deze geen DC drivers.

Natuurlijk kan ik een board zelf laten maken maar een nadeel hiervan is (1) de hoge kosten voor 1 board (je wilt eerst op 1 board testen of alles goed werkt) en (2) een nieuw design board is nog niet (goed) getest. De losse driver/controllers voor motors zijn overal te koop, waarom zou er dan niet een board met deze drivers/controllers geintegreerd bestaan?
En op Alibaba weet ik wel hoe dat werkt, mijn bedrijf is zelfs "Gold member" op Alibaba.

Graag tips van anderen die ook, na de Arduino in de hobby sfeer, de meer commerciële weg op willen.

Groetjes, Arnold

Berichten: 4
Geregistreerd: 30 Mei 2021, 12:09

Re: Arduino prototype, en dan?

Berichtdoor avanhouten » 02 Jun 2021, 22:11

Ik zal proberen iets duidelijker te zijn. Arduino is vaak hobby maar kan tot een (commercieel) product leiden. Een product met 10-tallen kabeltjes en losse motor controllers is leuk maar niet om een product van te maken, te groot risico op niet (goed) werken.
Daarom wil ik graag weten of er bijv websites zijn waar je kant en klare boards met enkele geïntegreerde motor drivers zijn. Dit is toch niet zo'n rare vraag en ik denk dat er meerdere hobbyisten zijn die, na de Arduino, naar een meer professioneel "goed getest" board willen om meerdere producten te maken.
Een nieuw board met deze redelijk standaard drivers zelf (laten) designen is (1) een lang proces met veel hardware testen en (2) meestal duur als je eerst maar 1 board eerst wilt uitproberen.
En opmerkingen over Alibaba en China zijn niet nodig, mijn bedrijf is "Gold member" op Alibaba en ik kom elk jaar enkele keren in China en heb met diverse bedrijven hierover contact gehad maar tot dusver nog niets gevonden. Misschien is er idd geen standaard kant en klaar board maar dat was er ook nog nauwelijks voordat de Arduino er was, nu zijn er vele boards met bijna oneindige keuzemogelijkheden voor allerlei integraties.

Graag nuttige tips en ideeën hiervoor.

Groetjes, Arnold

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Arduino prototype, en dan?

Berichtdoor shooter » 04 Jun 2021, 12:56

Ja er zijn zeker meerdere boardjes sommige zullen niet voldoende hebben en andere teveel, je kunt op een plotter hardware vaak andere drivers plaatsen dus de 4998 eraf en daar een andere opzetten. Helaas is daar geen lijst van en ieder elektronicus zoekt daar zijn eigen weg. Het ontwerpen van een bordje is overigens niet zo duur hoor , en kan vaak zelfs hier in nederland. Er is zelfs een A&E vakblad voor.
Als je een schema maakt wat je wilt en als je speciale eisen hebt zoals DNV keur moet je dat erbij zetten.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: Arduino prototype, en dan?

Berichtdoor ctunes » 06 Jun 2021, 21:21

avanhouten schreef:Dit is toch niet zo'n rare vraag


'Tuurlijk wel.

Wat weerhoudt jou immers ervan om zelf een "professioneel" bedrijf te worden, dat jouw toepassing "op de markt zet"?

Waarom zou jij dat van "anderen" afhankelijk laten maken?

(Die gelijk het idee stelen, en het voor een fractie van de prijs kunnen aanbieden: jij hebt immers de ontwikkeling al betaald?)

Ik ben trouwens regelmatig in Italië maar heb nog steeds geen betrouwbare parmezaan distributeur kunnen vinden.

Dus die China-opmerking van jouw slaat eigenlijk nergens op, lijkt eerder op borstklopperij.

Volgende

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten