Welke weerstand te gebruiken op GPIO van Wemos D1 mini ?

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 06 Dec 2020, 21:34

Welke weerstand te gebruiken op GPIO van Wemos D1 mini ?

Berichtdoor sydspost » 06 Dec 2020, 21:52

Hallo,

Mijn use-case is de volgende: Ik probeer de filterindicatie van mijn WTW via een emailbericht op mijn telefoon te krijgen. Hiervoor heb ik een Wemos D1 mini aangesloten op mijn Brink Renovent middels een RJ12 kabel. Vanuit de documentatie van de Brink Renovent weet ik dat ground op pin1 zit, en de filterindicatie op pin5. Met een multi-meter meet ik 23.2v tussen die pins, en dit klopt met de specs van de Brink Renovent want die vermeld max 24v 50A. Om het input voltage terug te brengen naar 3.3v op de input pin (GPIO12, D6) van de Wemos heb ik een buck-converter mini 360 gebruikt. Als ik het geheel test met een losse 24v adapter, dan werkt het als een trein. De Wemos wordt daarbij gevoed met een losse telefoonadapter.

Als ik de Wemos echter aansluit op de Brink Renovent (wederom gevoed met een losse telefoonadapter), dan meet ik plotseling slechts 0,6v op de input kant van de buck-converter, en er gebeurt natuurlijk helemaal niks op GPIO12.

Vervolgens voor de zekerheid de input-kant van de buck-converter los gesoldeerd en opnieuw gemeten, dan krijg ik keurig weer 23.2 volt op de multi-meter.

Snap er niets van, kan iemand mij helpen ? Kan ik de buck-converter vervangen door een weerstand oid, en zo ja welke ?

Alvast bedankt,

Syds

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 631
Geregistreerd: 15 Nov 2015, 11:54

Re: Welke weerstand te gebruiken op GPIO van Wemos D1 mini ?

Berichtdoor Gij Kieken » 07 Dec 2020, 11:55

Het is een beetje moeilijk in te schatten zonder tekening.
Je Buck-converter heeft misschien een minimum belasting nodig om goed te kunnen werken.
Plaats bv een weerstand van 1Kohm op zijn uitgang.

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten