waterniveau meten regenput - alternatieven voor ultrasoon

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 256
Geregistreerd: 05 Apr 2018, 00:44
Woonplaats: ALKMAAR

Re: waterniveau meten regenput - alternatieven voor ultrasoo

Berichtdoor Gompy » 26 Okt 2021, 22:48

ctunes schreef:
louis23480 schreef:Ik ga dit met de readcontacten ook eens uitwerken. Ik gebruik nu een waterproef ultrasoon systeem maar deze sensor heeft last van condensatie in de waterput en geeft hierdoor foutieve metingen. Wanneer ik het vocht verwijder met een doekje werkt alles weer normaal maar het stoort me wel.


Dat is een kwestie van ijking. Zelf met vocht op de lens kent de sensor het verschil tussen hoog en laag.

Als ik jouw was zou ik twee sensoren toevoegen: LEEG en VOL en daar je sensor op "trainen".


Enig idee waarom grote (NUTS / waterzuivings) bedrijven deze metingen juist niet gebruiken ?

Advertisement

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: waterniveau meten regenput - alternatieven voor ultrasoo

Berichtdoor ctunes » 27 Okt 2021, 01:54

Gompy schreef:Enig idee waarom grote (NUTS / waterzuivings) bedrijven deze metingen juist niet gebruiken ?


Ja, die hebben mannetjes die elk uur de sensoren controleren op juiste werking, en dat in een log bijhouden.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: waterniveau meten regenput - alternatieven voor ultrasoo

Berichtdoor shooter » 27 Okt 2021, 10:37

ik denk er echt over om ctunes te gaan bannen, want die mannetjes is gewoon niet waar zijn ook dames bij.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: waterniveau meten regenput - alternatieven voor ultrasoo

Berichtdoor ctunes » 28 Okt 2021, 23:00

ctunes schreef:
Gompy schreef:Enig idee waarom grote (NUTS / waterzuivings) bedrijven deze metingen juist niet gebruiken ?


Ja, die gebruiken mensen die elk uur de sensoren controleren op juiste werking, en dat in een log bijhouden.


Zo beter?

Gebruikers-avatar
Berichten: 256
Geregistreerd: 05 Apr 2018, 00:44
Woonplaats: ALKMAAR

Re: waterniveau meten regenput - alternatieven voor ultrasoo

Berichtdoor Gompy » 28 Okt 2021, 23:02

ctunes schreef:
ctunes schreef:
Gompy schreef:Enig idee waarom grote (NUTS / waterzuivings) bedrijven deze metingen juist niet gebruiken ?


Ja, die hebben mensen die elk uur de sensoren controleren op juiste werking, en dat in een log bijhouden.


Zo beter?


Bij mij zit je nu in de ballenbak.

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: waterniveau meten regenput - alternatieven voor ultrasoo

Berichtdoor ctunes » 28 Okt 2021, 23:27

Gompy schreef:Bij mij zit je nu in de ballenbak.

Begrijp ik niet.

Waarom zou je geen mensen toestaan in een waterzuiveringsinstallatie en enkel op sensormetingen afgaan?

Misschien ligt het boek "Daemon" van Daniel Suarez ook wel bij U in de ballenbak? ISBN:9780451228734

Verban mij dan ook maar, of weet je wat? Ik zeg zelf wel mijn lidmaatschap op.

Het enige dat ik verlang van de moderator is een bericht dat al mijn bijdragen dan ook zijn gewist.

Maar dat kan hij niet, als hij alles heeft gewist, wie moet hij daarvan kennis geven?

Dus ik kan wel verstoten worden van reaktiemogelijkheden, maar niet van vergeten worden.

Eigenlijk is het net hetzelfde als waterpeilen.

Wanneer weet je dat het vat leeg is?
Wanneer weet je dat het vat vol is?

Hoe meet je daartussen?

1 sensor is niet genoeg, hoe geijkt maar ook.

Tussen vol en leeg valt te leren en sensordegradatie op te vangen.

Het is net als met je computer: Hoe weet je dat je harde schijf nog goed functioneert? Af en toe leeg halen en weer vol stoppen.
(Niet met SSD doen, die houden ervan, per cel, hun status te onthouden, duus af en en toe moet je alles weer even uitlezen. Backup naar Hdd bijvoorbeeld.)

Maar goed, met de bijl van Damocles richting mijn nek zwaaiend, behoud ik mij het recht toe een sisyphusoverwinning gehaald te hebben.

Helaas is de steen terug in mijn nek gerold, en heeft mij gedood.

Code: Alles selecteren
void loop() {

ld bx, #$resetvector;
ld ax,bx;
ld $resetvector, ax;
}


10 goto 10

Gebruikers-avatar
Berichten: 256
Geregistreerd: 05 Apr 2018, 00:44
Woonplaats: ALKMAAR

Re: waterniveau meten regenput - alternatieven voor ultrasoo

Berichtdoor Gompy » 02 Nov 2021, 23:18

Dit is een professionele uitvoering van de meter.
In het zwarte tonnetje zit magneet tape welke qua lengte afhankelijk is van de afstand tussen de reedschakelaar.
De magneet tape is zolang dat hij telkens als de ene reedschakelaar niet wordt gemaakt de volgende wel wordt gemaakt.
Snap48.jpg
Snap48.jpg (3.47 KiB) 8116 keer bekeken

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: waterniveau meten regenput - alternatieven voor ultrasoo

Berichtdoor ctunes » 08 Nov 2021, 02:03

Gompy schreef:Dit is een professionele uitvoering van de meter.
In het zwarte tonnetje zit magneet tape welke qua lengte afhankelijk is van de afstand tussen de reedschakelaar.
De magneet tape is zolang dat hij telkens als de ene reedschakelaar niet wordt gemaakt de volgende wel wordt gemaakt.


Sorry, maar dit is het NEDERLANDSTALIGE arduino forum.

Ik spreek Nederlands, als moedertaal, maar van het geciteerde hierboven kan ik geen begrijpbare zin maken.

Zou je misschien nog een keer kunnen opschrijven wat je bedoelde te zeggen?

In normaal Nederlands?

Alvast bedankt!

Berichten: 180
Geregistreerd: 26 Aug 2015, 11:57

Re: waterniveau meten regenput - alternatieven voor ultrasoo

Berichtdoor Frits1956 » 08 Nov 2021, 22:09

Gompy schreef:Dit is een professionele uitvoering van de meter.
In het zwarte tonnetje zit magneet tape welke qua lengte afhankelijk is van de afstand tussen de reedschakelaar.
De magneet tape is zolang dat hij telkens als de ene reedschakelaar niet wordt gemaakt de volgende wel wordt gemaakt.
Snap48.jpg

Slim systeem, zou eigenlijk de lengte moeten hebben van bijna 3 reed contacten, dan zijn er altijd 2 geactiveerd. Het beperkt de kans dat er geen signaal wordt opgepikt.

Vorige

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten