Stappenmotoren draaien niet vloeiend

Arduino shields
Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Stappenmotoren draaien niet vloeiend

Berichtdoor shooter » 22 Jul 2019, 11:55

Ja nu maakt de motor bij elke puls een stap
en dus zie je het stappen. Kijk eens op youtube daar hoor je de motoren zelfs stappen
laat die Gcode even zitten en gebruik blink even op de gode pin dan zul je zien dat als je de tijd verandert ook een snellere motor krijgt.
De snelheid is ook afhankelijk van de instelling van de driver, want microstep is een paar digitale ingangen (dat kun je dus simpel met draadjes doen even.
De CNC heeft eigenlijk niks aan microstep hoor.
Heb je wel de goede pin te pakken?
De draaddiktes is geen probleem, maar de spoed is wel belangrijk dat is de afstand bij een volledige toer, maar die is zeker te veranderen in je programma wat gebruik je nu?
paul deelen
shooter@home.nl

Advertisement

Berichten: 7
Geregistreerd: 16 Jul 2019, 20:27
Woonplaats: Leidschendam

Re: Stappenmotoren draaien niet vloeiend

Berichtdoor Manual » 22 Jul 2019, 19:10

Je bedoelt een draad aansluiten van pin 13 naar de PUL+ en een draad van GND naar PUL-? Dat had ik gedaan en bij het verlagen van de delay ging de motor snellere stappen maken.

Ik meet overigens 4,3 volt op de PUL+ en de PULL- als hij een stap maakt.

Ik heb de microstep op 16 staan en pulse/rev op 3200.

Hoe kan ik dat met draadjes doen?

Pak van mijn hard dat de draaddikte geen probleem is. Ik gebruik Universal Gcode sender als je dat bedoelt.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Stappenmotoren draaien niet vloeiend

Berichtdoor shooter » 24 Jul 2019, 12:35

De driver hoeft maar een paar milliampere te hebben want intern zitten er optocouplers in.
Zie voor microstep de handleiding van je driver. Vaak kun je intern dit verzetten. en pulse.rev is dan 3200 ofwel 200*16
Als je universal Gcode en welke software heb je dan in de arduino zitten want die moet de codes vertalen naar pinnen en pulsen.
En draadjes alleen de voeding mag wat dikker de rest is allemaal mAmpere.
paul deelen
shooter@home.nl

Vorige

Terug naar Shields

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten