Arduino werkt niet , oranje lampje blijft knipperen

Hardware geleverd door Arduino
Berichten: 3
Geregistreerd: 17 Jul 2022, 09:43

Arduino werkt niet , oranje lampje blijft knipperen

Berichtdoor mjw1977 » 17 Jul 2022, 09:51

ik heb voor kerst een Arduino starterkit gekregen, nu ik vakantie heb, kan ik eindelijk de Arduino uitproberen, maar ik stuit meteen op problemen, de Arduino werkt niet, de groene ON lampje is mooi aan, maar er blijft contine een oranje lampje knipperen, terwijl als je op de pc Ardino IDE aanzet wel contact maakt, geeft aan dat ie op COM3 zit, ik heb meerdere keren de software opnieuwe geinstalleerd, maar geen enkele verandering.

Wat is het probleem, waarom doet ie het niet, ik had een Oled scherm 91" aangesloten volgens handleiding, maar scherm blijft uit.

Wat doe ik verkeerd, kan er iemand me op weg helpen.

Advertisement

Berichten: 180
Geregistreerd: 26 Aug 2015, 11:57

Re: Arduino werkt niet , oranje lampje blijft knipperen

Berichtdoor Frits1956 » 17 Jul 2022, 14:18

Heel vaak, zo niet meestal, is er van af fabriek een programma blink geladen.
Zodra er spanning op de arduino komt werkt dat programma dan al. Het is elke seconde een wisseling van aan en uit.
Heb je een led in je set, steek dat dan op een breadboard, het lange pootje verbind je met een weerstand van 220Ohm. Het andere pootje van de weerstand steek je in poortje 13 van de arduino. het korte pootje van de led steek je in poortje GND van de arduino. De led gaat waarschijnlijk met de zelfde snelheid knipperen als het ledje op de arduino. Doet deze het, dan is er nieta mis.

Begin met iets heel eenvoudigs en niet gelijk met een oled.
Laad in de IDE het voorbeeld programma Blink, probeer dat te begrijpen en verander de tijd. Klik op upload en kijk of de knippertijd inderdaad veranderd is zoals je bedoelde.

Berichten: 3
Geregistreerd: 17 Jul 2022, 09:43

Re: Arduino werkt niet , oranje lampje blijft knipperen

Berichtdoor mjw1977 » 20 Jul 2022, 17:36

Probleem is middels verhopen

Terug naar Arduino hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten