Modelspoorwissels aansturen.
3 berichten
• Pagina 1 van 1
Modelspoorwissels aansturen.
Hallo ik ben nieuw op de site.
Ik heb de site al afgespeurd maar niet gevonden wat voor mij duidelijk was.
Ik ben bezig met een modelspoorbaan en wil de wissels gaan schakelen met en servo. Nu heb ik zelf een printje gemaakt met twee puls generators. Op zich werkt het goed waren het niet dat de servo af en toe een hele andere stand in neemt dan de bedoeling is. Ik heb van alles geprobeerd zoals kortere draden (30 cm), aparte voeding, pulldown weerstand, andere servo, maar met geen resultaat.
Nu lijkt mij om dit systeem te verlaten en met een Arduino UNO rev3 te gaan werken. Misschien bedrijf zekerder? Het is de bedoeling dat ik met twee schakelaars (niet arresterend) naar ground, de wissels (12 stuks voor als nog) via een servo omzet.
Mijn vraag is dit mogelijk en zo ja wat heb ik dan nodig van zowel hardware als software.
Vast bedankt voor het meedenken.
Jan.
Ik heb de site al afgespeurd maar niet gevonden wat voor mij duidelijk was.
Ik ben bezig met een modelspoorbaan en wil de wissels gaan schakelen met en servo. Nu heb ik zelf een printje gemaakt met twee puls generators. Op zich werkt het goed waren het niet dat de servo af en toe een hele andere stand in neemt dan de bedoeling is. Ik heb van alles geprobeerd zoals kortere draden (30 cm), aparte voeding, pulldown weerstand, andere servo, maar met geen resultaat.
Nu lijkt mij om dit systeem te verlaten en met een Arduino UNO rev3 te gaan werken. Misschien bedrijf zekerder? Het is de bedoeling dat ik met twee schakelaars (niet arresterend) naar ground, de wissels (12 stuks voor als nog) via een servo omzet.
Mijn vraag is dit mogelijk en zo ja wat heb ik dan nodig van zowel hardware als software.
Vast bedankt voor het meedenken.
Jan.
Advertisement
Re: Modelspoorwissels aansturen.
en die signaal generatoren maken dus een kort en een lang signaal en met schakelaars kun je dan de stand bepalen prima idee, maar met een arduino kan dat volledig electronisch. Er bestaat zelfs een Servo IC PCA 9685 voor 16 kanaals voor bijna niks kun je automatisch alle standen netjes zetten zelfs complete wisselstraten langzaam. Storingen komen wel vaker voor maar zouden ook met generatoren na 1 seconde weer weg moeten zijn.
paul deelen
shooter@home.nl
shooter@home.nl
Re: Modelspoorwissels aansturen.
Bedankt voor je reactie.
Ik ga er mee aan de slag. Weet helemaal niets van Arduino, dus zal het me eerst eigen moeten maken.
Jan
Ik ga er mee aan de slag. Weet helemaal niets van Arduino, dus zal het me eerst eigen moeten maken.
Jan
3 berichten
• Pagina 1 van 1