Firmware installeren op een ESP-01 (geen S).

Software vragen voor ESP chip familie
Gebruikers-avatar
Berichten: 111
Geregistreerd: 01 Jun 2016, 20:14

Re: Firmware installeren op een ESP-01 (geen S).

Berichtdoor ruudhot » 13 Dec 2021, 16:11

ctunes schreef:Dus er bestaat een snellere methode?


Voor zover ik weet niet.
Ik geef alleen aan dat deze methode werkt, alleen wat langzamer is dan met "DIO" mode, die LIJKT te werken maar dat niet doet.

ctunes schreef:Neen, je was op zoek naar een betere methode.


Neen, ik was op zoek naar een methode die WERKT, niet naar een betere methode.

ctunes schreef:Er is maar een datasheet ... als het goed is, die precies beschrijft hoe je processor werkt: en dat is die van de fabrikant.


Dat zal zeker zo zijn, alleen heb ik me georiënteerd op alles wat ik met Google gevonden heb. En daar niets goeds gevonden.

ctunes schreef:Blijft staan, als vraag.


Het probleem werd veroorzaakt doordat ik met de default waarde "DIO" werkte die ik op Internet vond, terwijl de print dan niet goed werkte. Ik kwam er achter toen ik het met "DOUT" ging proberen en dat WEL werkte.
Door dit in het forum te plaatsen, hoopte ik anderen te kunnen helpen die het zelfde probleem ervoeren.


Ik wil ook graag aangeven, dat ik een enthousiaste hobbyist ben, maar deze stof nooit op school of in een andere cursus geleerd heb.
Probeer dus door lezen, zoeken en vragen, verder te komen.

Groet,
Ruud.

Advertisement

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: Firmware installeren op een ESP-01 (geen S).

Berichtdoor ctunes » 19 Dec 2021, 21:48

ruudhot schreef:
Ik wil ook graag aangeven, dat ik een enthousiaste hobbyist ben, maar deze stof nooit op school of in een andere cursus geleerd heb.
Probeer dus door lezen, zoeken en vragen, verder te komen.

Groet,
Ruud.


Dat begrijp ik heel goed.
Maar vind jij het niet vreemd dat jij dat niet in de officiële documentatie terug kon vinden?

Ik wil niet tot de paranoide bevolkingsgroep willen behoren, maar als jouw oplossing (waar ik naar bleef vragen), enkel en alleen op dit forum beschikbaar is, wat zijn de fabrikanten dan aan het doen?

Ons als testpopulatie aan het gebruiken?

Daarom dramde ik zo door.

Ik hoop dat je het begrijpen kunt, en ik dank je voor je geduld.

Gebruikers-avatar
Berichten: 111
Geregistreerd: 01 Jun 2016, 20:14

Re: Firmware installeren op een ESP-01 (geen S).

Berichtdoor ruudhot » 20 Dec 2021, 17:40

Hallo ctunes,

Nou wil ik hier GEEN welles/nietus verhaal van gaan maken, maar ik heb die documentatie dus niet gevonden (jij blijkbaar wel).

Ik heb (onder andere) hier naar gezocht: ESP-01 documentatie AI-thinker

En vind dan b.v. sites als:

https://docs.ai-thinker.com/_media/esp8266/esp8266_series_modules_user_manual_en.pdf

http://www.ai-thinker.com/pro_view-88.html

https://docs.ai-thinker.com/_media/esp8266/docs/esp8266_series_modules_user_manual_zh_v1.5.pdf

Hiervan dacht ik op de officiële site te komen, maar deze pagina's bestaan niet (meer) en zo zijn er vele.

Aan de hand van jouw opmerking, ben ik nogmaals gaan zoeken, maar goede documentatie vind ik niet.
Dus vind ik het zelf niet echt vreemd dat ik hier niet verder mee kwam.

Misschien zou je mij een linkje willen toesturen waar ik die officiële documentatie kan vinden?
Ik ben daar best nieuwsgierig naar.

Wat de fabrikanten aan het doen zijn weet ik niet, alleen weet ik dat goede documentatie (soms) erg moeilijk te vinden is.

Gebruikers-avatar
Berichten: 241
Geregistreerd: 22 Jan 2013, 16:40

Re: Firmware installeren op een ESP-01 (geen S).

Berichtdoor zuid » 20 Dec 2021, 17:51


Gebruikers-avatar
Berichten: 111
Geregistreerd: 01 Jun 2016, 20:14

Re: Firmware installeren op een ESP-01 (geen S).

Berichtdoor ruudhot » 20 Dec 2021, 23:23

Hardstikke bedankt voor de link Nico,

Maar ook daar kan ik niet vinden hoe ik de firmware op de ESP-01 kan zetten.
Het tooltje staat er wel, maar die tool gaat standaard naar de DIO mode, en dat werkte bij mij niet.
Toen ik de mode veranderde naar DOUT werkte het wel, toen kon ik met AT commando's werken met de ESP-01.

En dat je met de DOUT mode moet werken, dat vind ik nergens.

Hoe je de firmware op de ESP-01 zet, heb ik gevonden in youtube filmpjes, en op wat andere sites, maar ook die praten niet over de DOUT mode.

Vorige

Terug naar ESP Software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten