OSC communicatie met XR18 mixer

Software vragen voor ESP chip familie
Berichten: 2
Geregistreerd: 20 Feb 2021, 12:50

OSC communicatie met XR18 mixer

Berichtdoor Lieuwke » 20 Feb 2021, 17:40

Hallo allen,

mijn naam is Martin en heb mij zojuist aangemeld op het forum in de hoop hulp te vinden bij de doorgewinterde Arduino Wizards :D
Ik heb niet veel ervaring en wellicht wil ik ook met een veel te hoog gegrepen project van start gaan, maar niet geschoten is altijd mis zeggen we maar.

Ik heb een ESP32 TTGO LoRa32-OLED V1 bordje waar ik wat mee aan het stoeien ben momenteel. Door hier en daar wat sketches te nemen en aan te passen is het mij al gelukt om via mijn WiFi netwerk OSC Commando's te sturen naar mijn Behringer X-Air mixer welke deze accepteert. Zo kan ik de Arduino opdracht laten geven om een kanaal te muten, of een mutegroep. Of eventueel een Fader in te stellen op een bepaalde waarde. Hiervoor wordt er volgens mij gebruik gemaakt van de OSCMessage.h Library.

Nu is het zo dat ik dus wat zit te rommelen in bestaande code waarvan ik het meeste (nog) niet eens begrijp. Ik ben geen programmeur helaas.

Ik denk dat ik met wat knip en plakwerk het wel voor elkaar krijg om een soort van afstandsbediening te bouwen waarmee ik de mixer kan bedienen.
Echter zou ik het ook wel mooi vinden als ik bijvoorbeeld de faders kan bedienen. Maar om dat te doen is het ook belangrijk dat de arduino weet op welke positie de fader momenteel staat. Of in geval van een "Mute" of het kanaal wel of niet gemute is.

Daarvoor moet ik de Mixer dus kunnen uitlezen. Hier weet ik echter niet zo goed hoe ik moet starten. Omdat ik e.e.a. het liefst ook nog graag zouden leren te begrijpen zou het mooiste zijn dat ik een soort "start" Sketch heb die zo minimalistisch mogelijk is en waarmee ik het ontvangen of opvragen van OSC gegevens uit de mixer kan testen en deze bijv. op de seriële monitor kan zichtbaar maken om zo stukje bij beetje dingen uit te proberen en te testen. Van daaruit zou ik dan mijn gewenste Sketch kunnen gaan opbouwen. Hopelijk met hier en daar wat hulp van jullie.

Dus, in geval van TLDR, concreet: Wie kan me op weg helpen om een Sketch te maken waarmee ik middels OSC over WiFi (UDP) gegevens kan opvragen uit mijn XR18 mixer?

Alvast bedankt voor suggesties, voorbeelden en/of advies!

Advertisement

Berichten: 2
Geregistreerd: 20 Feb 2021, 12:50

Re: OSC communicatie met XR18 mixer

Berichtdoor Lieuwke » 21 Feb 2021, 21:25

Ik ben een stukje verder. Ik kan nu de mixer ook een OSC commando sturen waarna deze antwoord met data. Dit kan in momenteel zichtbaar maken via de serial monitor en op het display. Dus ik kan aan de slag met trial 'n error.... :D

Nu alleen nog even zien hoe ik de geretourneerde waarde omzet. De mixer geeft via OSC een waarde tussen 0.0 ~ 1.0 terug, echter loopt de waarde van de Fader van +10dB (max. 1.0) tot oo(min. 0.0). Dat wordt even Googlen denk ik.....

Terug naar ESP Software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten