nieuwe core versie van esp8266 maakt mijn esp8266 onstabiel,

Software vragen voor ESP chip familie
Gebruikers-avatar
Berichten: 55
Geregistreerd: 22 Sep 2016, 21:21

nieuwe core versie van esp8266 maakt mijn esp8266 onstabiel,

Berichtdoor rene7777 » 26 Okt 2020, 00:47

Hallo,
ik had laatst in board-beheer (ik gebruik nog steeds versie 2.4.0 van esp8266) de core versie wat verhoogd naar bv. 2.5.0.

Alleen merkte ik dat mijn esp8266 daarvan heel erg stabiel werd, om de enkele minuten crashes, resets etc. etc. etc.

Compileren en uploaden bleef hetzelfde alleen dus erg onstabiel.

Daarna weer terug gezet naar 2.4.0 en daarna deed mijn esp8266 weer als een (zwitserse) trein ....

Iemand hetzelfde ervaren?

Nu ben ik dus wat voorzichtiger geworden hiermee. Ook bv. updaten van libs kunnen negatieve effecten hebben....

Ik heb dus verschillende schetsen op mijn nas staan en soms als je een lib update, kun je wel eens compileer problemen krijgen.....
sudo rm -rf /
(Don't Drink and Root)

Advertisement

Berichten: 1
Geregistreerd: 22 Dec 2020, 23:43

Re: nieuwe core versie van esp8266 maakt mijn esp8266 onstab

Berichtdoor Sleepy Me » 23 Dec 2020, 00:20

Hoi Rene,

Ja voor mij bekend probleem met de updates van Arduino en boardbeheer en de librarys i.c.m. esp modules.

Werk zelf dan met versie Arduino compiler 1.8.5 en esp8266 board 2.4.1


Nieuwere versie Arduino en board zal vast werken voor nieuwe projecten, maar niet met oudere/bestaande schets en voornamelijk als je met udp server/client routines werkt.
Of je krijgt met code te maken die opeens niet meer begrepen wordt door de compiler en daarnaast werkt udp een tikkeltje anders.
1 week bezig geweest om het programma proberen om te zetten.. helaas, alles maar naar het oude gebracht.
Teveel fouten in notatie gebruik van de code of een verwijzing in de lib en daarna OTA problemen met juiste python versie en ook dat de esp8266 dev board niet meer kon uploaden in OTA stream.

Zijn ook veel verschillen in de nieuwe librarys i.c.m. oudere Arduino compilers, zo werkt de 1 niet meer met de ander en dus best beetje drama..

Heb zelf graag alles Up-to-date... maar met dit spul gaat me dat niet lukken :o .

Zelf ook heel voorzichtig en overal een backup van gemaakt en hopelijk blijft het oude nog gewoon werken.

Terug naar ESP Software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten