ESP_NOW bibliotheek

Software vragen voor ESP chip familie
Berichten: 4
Geregistreerd: 30 Mei 2020, 09:40

ESP_NOW bibliotheek

Berichtdoor remon » 30 Mei 2020, 10:07

Hallo, dit is mijn eerste post, hopelijk op de juiste plek.
Inmiddels heb ik wat arduino projectjes gemaakt, nu weer een stapje verder. Ik wil een afstand bediening maken voor mijn boot dmv esp now! ik had wat projectjes gezien en 1 waar ik wel wat mee kan. deze: https://www.youtube.com/watch?v=_2i_RaacTNo
Nu mijn probleem, hier word gebruik gemaakt van esp_now.h bestand, deze file had ik niet en ik kon ook geen bibliotheek vinden waar deze file in voor komt, nu heb ik op github wel de file esp_now.h gevonden en de toegevoegd aan een mapje in mijn library folder maar ik blijf problemen houden bij het compileren!
Ik ben nog niet zo bekend met bibliotheken etc, ik had gehoopt dat er een zip file zou bestaan van deze bibliotheek. er zijn wel esp now bibliotheken maar heeft niet de esp_now.h file.

Nou hoop ik dat iemand mij op weg wilt helpen? of iemand mij wil helpen om een basis op te zetten om met esp now een bediening van een led en servo te maken.

Gr. Remon

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: ESP_NOW bibliotheek

Berichtdoor Koepel » 30 Mei 2020, 20:22

Zorg dat je de nieuwste Arduino IDE hebt: https://www.arduino.cc/en/Main/Software.
Zet de ESP32 omgeving er in en als gevraagd wordt om een update, doe dan altijd die update.
Compileer de sketch.

Als dat niet lukt, dan zijn er misschien nog oude dingen achtergebleven.
Je kunt de Arduino IDE uninstallen.
Voor de zekerheid ook maar C:\Program Files (x86)\Arduino verwijderen.
En de verborden map "arduino15" verwijderen.
Kijk ook even in je "libraries" map in Documenten\Arduino\libraries, en haal alles weg dat je niet gebruikt of wat al in de Arduino IDE zit.
Dan alles installeren.

De ESP-NOW is een uitbreiding van Espressif zelf. Dat zit al bij de ontwikkelomgeving. Ik heb het zelf nog niet gebruikt.

Terug naar ESP Software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten