Aftaster???

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 2
Geregistreerd: 26 Apr 2019, 18:42

Aftaster???

Berichtdoor Sietse » 26 Apr 2019, 19:00

Hallo,

Ik ben volledig nieuw in de Arduino wereld. Nadat ik er het e.e.a. over gelezen heb ben ik enthousiast geraakt en inmiddels al het e.e.a. gebouwd. Nu zit ik met de volgende vraag. Ik heb een sensor gebouwd die 55 uitgangen geeft. Nu wil ik iets bouwen dat die uitgangen een voor een af tast en dan voorziet de waarde op die uitgang en een identificatie code doorstuurt. Zo is er maar een draad nodig naar een Arduino om de gegevens te verwerken. Bestaat er een chip die een dergelijk grote hoeveel uitgangen kan aftasten? Zelf dacht ik aan schuifregister maar dat werk alleen binair... of een combinatie van schuifregister en 55 optocouplers???

Vriendelijke groet,
Sietse Keun.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Aftaster???

Berichtdoor Koepel » 26 Apr 2019, 20:17

Hallo, en welkom op dit forum.

Des te onduidelijker je bent, des te meer wij met onze handen in het haar zitten :o Er zijn misschien honderd oplossingen, maar de juiste oplossing hangt van de situatie af.

Kun je vertellen wat voor sensor het is; wat voor uitgangen; waar gaat die draad naartoe; waar komen opeens die optocouplers vandaan ?

Ken je het XY-probleem ? http://xyproblem.info/.

Heb je een drukgevoelige mat gemaakt van 5 * 11 ? Dan kun je de analoge waarde van elk punt meten met een Arduino Uno clone van 3 euro. Misschien zijn er nog een heel stel weerstanden en diodes nodig.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Aftaster???

Berichtdoor shooter » 28 Apr 2019, 15:31

nee hoor het kan wel degelijk analoog. ouderwets cmos (uit het hoofd 4077)
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 26 Apr 2019, 18:42

Re: Aftaster???

Berichtdoor Sietse » 30 Apr 2019, 10:38