Project Formule 1 startlichten

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 16 Jan 2022, 12:43

Project Formule 1 startlichten

Berichtdoor Flow_Arduino » 16 Jan 2022, 13:02

Beste,

Ik wil als een van mijn eerste Arduino projecten de startlichten van de formule 1 programmeren. Ik heb een knop gemaakt en 5 ledjes aangesloten op 5 poorten. Het idee is dat als de knop wordt ingedrukt er steeds met 1 seconde vertraging een nieuwe led gaat branden. Als de knop wordt losgelaten moeten alle leds tegelijk uit. Helaas blijkt dat de knop een of andere vertraging heeft waardoor het 3/4 seconden duurt voordat de leds uit gaan. Kan iemand mij helpen? In de bijlage de code.

Ik ben echt nieuw en probeer dit samen met mijn vader uit te vogelen. Bedankt voor jullie hulp.

Hoor het graag.

(hoe kan ik de code uploaden zodat jullie die kunnen lezen?)

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Project Formule 1 startlichten

Berichtdoor shooter » 16 Jan 2022, 18:02

ja dan laat eerst maar eens de code zien en omdat je jong bent zou ik graag een programma zien ZONDER delay maar met een timer dan leer je gelijk iets oeds. je kunt het ook maken in scratch bijv S4A maar er zijn er meerdere.
en je moet opletten als je de knop loslaat waar je dat neerzet want als de tijd bezig is met een led aanzetten moet je dus zo slim zijn om eerst te kijken of de knop uit is en dan pas de aansituatie.
teken een diagram dan snap je dat wel.
als je een uitgebreide reactie maakt dan kun je wel dingen toevoegen. zoals jouw code
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 45
Geregistreerd: 08 Jan 2020, 17:23

Re: Project Formule 1 startlichten

Berichtdoor RonalT » 17 Jan 2022, 23:31

Binnen de Formule 1 wordt 'de knop ingedrukt' als alle auto's ingelocked staan. Dan start automatisch het gebeuren met de lichten.
Ze gaan 1 voor 1 aan met 1 seconde er tussen en na een pauze gaan ze uit. Deze pauze varieert iets in tijd. Gaat volgens hooguit over enkele 10den van seconden. Dit moet voor een soort verrassingseffect zorgen.
dus als de knop ingedrukt is gaat de startprocedure van start en deze is niet meer te stoppen.

Dus als je het een beetje echt wilt maken moet je de knop indrukken en weer loslaten en dan start het hele lampjescircus... :roll:




Een code uploaden kan door geen gebruik te maken van de knop PLAATS EEN REACTIE en NIET van de knop snelle reactie.
Dan zie je bovenaan een rij knoppen en de meest rechtse is CODE2=
als je deze indruk krijg je dit te zien:

Code: Alles selecteren
[code2=][/code2]


Zet dan achter code2=cpp en tussen de vierkante haak sluiten en de vierkante haak openen je code:

Code: Alles selecteren
[code2=cpp]en hier je code tussen plakken[/code2]


en dan ziet het er als volgt uit:

cpp code
void setup() {
// put your setup code here, to run once:

}

void loop() {
// put your main code here, to run repeatedly:

}

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten