4g autodial

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 2
Geregistreerd: 10 Mei 2021, 00:11

4g autodial

Berichtdoor JaP » 10 Mei 2021, 00:42

Hallo,

Laat ik vooropstellen dat ik nog niet bekent ben met adruino, maar ik ben hier terecht gekomen omdat ik op zoek ben naar een 4g automatische kiezer.
In principe zijn er kant er klare oplossingen, maar of ze zijn erg prijzig (nederlandse markt) of ze missen bepaalde opties (alternatieve markt)

Tijdens het zoeken ben ik diverse arduino projecten tegengekomen die aardig in de richting komen, maar nog wel wat aanpassingen nodig hebben.

Zoals het onderwerp zegt ben ik op zoek naar een 4g automatische kiezer.

De bedoeling is dat er drie (minimaal) NO/NC relais een actie moeten activeren om een telefoonnummer te bellen. Als het telefoonnummer wordt beantwoord volgt er een bericht (voor elk relais een apart bericht) en die kunnen 1: geaccepteerd worden (verbinding wordt daarna verbroken) 2: geweigerd worden (volgende nummer wordt gebeld) of 3: niet beantwoord worden (volgende nummer wordt gebeld)

Omdat 2g en 3g binnenkort niet meer beschikbaar zijn is het wel noodzakelijk om gelijk voor 4g te kiezen.

Ik ben benieuwd of dit überhaupt mogelijk is met arduino en of iemand hier al ervaring mee heeft.

groeten,
Jan

Advertisement

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: 4g autodial

Berichtdoor ctunes » 28 Mei 2021, 22:31

JaP schreef:Hallo,
Omdat 2g en 3g binnenkort niet meer beschikbaar zijn
Jan


Hoi jan,

Waar haal jij die wijsheid vandaan?

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: 4g autodial

Berichtdoor ctunes » 28 Mei 2021, 22:34

Ik zal eens iets voorspellen: "2g overleeft 5g"
En dat baseer ik op dezelfde aannames als die van jou.
Laatst gewijzigd door ctunes op 28 Mei 2021, 22:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: 4g autodial

Berichtdoor ctunes » 28 Mei 2021, 22:35

Daarnaast er is totaal geen verschil in logica.

Een netwerk is een netwerk: het mobile netwerk is ATM, dus het maakt niet uit hoe ik je bereik, als ik je maar bereik.

2g,3g,4,5g allemaal onzintermen voor hetzelfde netwerk met een bepaalde bandbreedte en navenante maximale gegevensoverdracht.

Berichten: 2
Geregistreerd: 10 Mei 2021, 00:11

Re: 4g autodial

Berichtdoor JaP » 30 Mei 2021, 00:02

ok, hartstikke fijn, heb je ook nog een zinnig antwoord op de oorspronkelijke vraag?

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: 4g autodial

Berichtdoor ctunes » 30 Mei 2021, 20:58

JaP schreef:ok, hartstikke fijn, heb je ook nog een zinnig antwoord op de oorspronkelijke vraag?

Ik kan onzinnige vragen niet zinnig beantwoorden.

Gödel heeft dat al eens bewezen.

Berichten: 45
Geregistreerd: 08 Jan 2020, 17:23

Re: 4g autodial

Berichtdoor RonalT » 26 Dec 2021, 13:08

De eerste van de twee opmerkingen/vragen hieronder werd betantwoord door een forumlid. Deze merkt op dat met de nieuwere generaties mobiele telefonie de oudere meestal niet verloren gaan. Iets wat jij wel veronderstelt. Maar omdat er nog steeds mensen zijn die een hele oude generatie Nokia gebruiken, deze zijn onverwoestbaar, veronderstelt hij dat. Het is op zich net zo'n (on)zinnige opmerking als de jouwe....

JaP schreef:Omdat 2g en 3g binnenkort niet meer beschikbaar zijn is het wel noodzakelijk om gelijk voor 4g te kiezen.

Ik ben benieuwd of dit überhaupt mogelijk is met arduino en of iemand hier al ervaring mee heeft.


Je tweede vraag beantwoord cTunes niet direct, maar waarschijnlijk heeft hij er geen ervaring mee anders zou hij daar ook wel iets over opmerken.
En ik kan erbij opmerken dat het waarschijnlijk mogelijk is omdat er met Arduino echt van alles mogelijk is als je het maar kunt bedenken en bouwen.

Begin er mee en als je serieuze vragen over de hard- of software heb worden die naar eer en geweten beantwoord.
Men biedt hier geen kant en klare oplossingen voor hard- en software, maar als je vragen hebt over deze zaken worden er meestal antwoorden gegeven. Maar de beantwoorders willen wel zien dat je zelf energie in je project steekt.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: 4g autodial

Berichtdoor shooter » 27 Dec 2021, 09:08

Een arduino is niet bedoeld om de telefoon te bedienen, dus kijk eens naar een raspberry Pi. Er kan ook niet simpel een communicatie mee gebouwd worden, je zult dan moeten zien of je met AT commandos het kunt maken. ongeveer dezelfde vraag is of je met een draaitoetstelefoon die pulsen afgeeft ook kunt werken met een directe internet telefoon.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: 4g autodial

Berichtdoor ctunes » 29 Dec 2021, 03:49

JaP schreef:ok, hartstikke fijn, heb je ook nog een zinnig antwoord op de oorspronkelijke vraag?


Je hebt geen vraag gesteld.

Je hebt wel antwoorden gekregen, anticiperend op een bepaalde zienswijze.

Als ik jou was: zou ik mij eerst eens af gaan vragen wat het nou was dat ik eigenlijk vragen wou, daarop een antwoord anticiperen, en als het antwoord strookt met wat ik dacht, voldoende kudos geven, of tegengas natuurlijk.

Maar jouw reaktie slaat kant nog wal.

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: 4g autodial

Berichtdoor ctunes » 29 Dec 2021, 04:24

shooter schreef:Een arduino is niet bedoeld om de telefoon te bedienen, dus kijk eens naar een raspberry Pi. Er kan ook niet simpel een communicatie mee gebouwd worden, je zult dan moeten zien of je met AT commandos het kunt maken. ongeveer dezelfde vraag is of je met een draaitoetstelefoon die pulsen afgeeft ook kunt werken met een directe internet telefoon.


Waanzin, en toch ook weer niet.

Arduino is niet bedoeld voor commerciële doeleinden. Punt.

Dat blijkt wel hoe de compiler werkt, en je situaties tegenkomt waarin timing cruciaal wordt.

De standaard C bibliotheek die met je arduino geleverd wordt, tracht te werken voor /alle/ arduinos.

Vgl Apple: IOS draait op alle Apples.

(mits je met hun implementatie van "vintage" genoegen neemt)

De atmega328 is een fantastische processor, kan op 16 MHz draaien, dat is .6 nanoseconde per instructie.
De instructieset is heel rijk in zijn armoede, maar er zit genialiteit achter: "Geen addi als instructie opnemen want met een subi kan hetzelfde bereikt kan worden."


Als mensen dat ongeloof van jou blijven door zetten, dan vind ik dat ik het moet opnemen voor de processor:
- "Enkel omdat jij niet weet hoe ermee om te gaan en te lui bent om de limieten te onderzoeken, maakt van jouw een slecht product, dat alleen voorverteerd materiaal eten kan.


Sorry.

Maar ik houd van de 168/328.

Wat een fantastisch ding!

Zo hield ik ook van de Z80, die instructieset: daar was over nagedacht! "ARM in pyama, this is it: goodnight."

Helaas koos de wereld voor de 6501 en nog steeds is niet duidelijk wat cli en sei precies doen.

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten