Foutmeldingen Keypad.h

IDE gerelateerde berichten
Berichten: 3
Geregistreerd: 14 Jun 2021, 15:48

Foutmeldingen Keypad.h

Berichtdoor T. Cortenbach » 14 Jun 2021, 16:07

Hallo,

Ik ben helemaal nieuw in de Arduino wereld (sinds 10 juni 2021) , maar ik wil een codeslot maken voor een Geocache

Voor dit codeslot maak ik gebruik van een keypad. Ik heb diverse uitvoeringen gemaakt en de bijbehorende code geïnstalleerd, maar ik krijg steeds meldingen die gerelateerd zijn aan keypad.h.

Ik denk dat het te maken heeft dat er geen keypad in de IDE bibliotheek staat. Er staat wel een keyboard, maar dat is volgens mij iets anders. Wat kan of moet ik doen om de juiste keypad.h in de bibliotheek te zetten/installeren zodat dit probleem opgelost kan worden. In IDE kun je ook zoeken naar keypad.h en deze dan installeren. Je krijgt er dan diverse te zien maar ik weet niet welke de juiste is. Verder heb ik gezocht op internet en een keypad.h code gevonden. Maar hoe krijg ik die nu op de juiste plaats geïnstalleerd.

Onderdelen: Arduino uno, LCD display, Keypad, servomotor ed. zijn beschikbaar.

Voor alle zekerheid ik heb een macbook.

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Foutmeldingen Keypad.h

Berichtdoor shooter » 15 Jun 2021, 13:15

als je code van een keypad wilt gebruiken zoals keypad.toets dan moet je bovenaan in je programma een include doen van keypad
die moet dan als directory in documenten/arduino/keypad staan.
dat kan ook in de IDE met een zip bestand, die komt dan automatisch op de goede plek te staan.
op arduino.cc staat een handleiding hoe dat werkt, je kunt het ook helemaal zelf maken hoor
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: Foutmeldingen Keypad.h

Berichtdoor ctunes » 18 Jun 2021, 22:57

T. Cortenbach schreef:Voor alle zekerheid ik heb een macbook.


Arme jij.

Maar volg wat Paul heeft gezegd en dan moet het werken.

Terug naar Arduino IDE

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten