langzaam opstarten en opslaan van nieuwe sketches

IDE gerelateerde berichten
Gebruikers-avatar
Berichten: 55
Geregistreerd: 22 Sep 2016, 21:21

langzaam opstarten en opslaan van nieuwe sketches

Berichtdoor rene7777 » 26 Okt 2020, 00:50

Hallo,

ik bewaar mijn sketches op een nas zodat ik dan overal in huis aan mijn projecten kan werken.

Wat wel heel erg vervelend is dat mijn Arduino ide er wel een minuut over doet om zowel in Windows als in Linux op te starten.

Iemand hiermee ook ervaring mee of iemand een oplossing?
sudo rm -rf /
(Don't Drink and Root)

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: langzaam opstarten en opslaan van nieuwe sketches

Berichtdoor shooter » 27 Okt 2020, 11:39

ja de eerste keer worden allerlei files gelezen en verwerkt, staat er een file in documenten/arduino
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 55
Geregistreerd: 22 Sep 2016, 21:21

Re: langzaam opstarten en opslaan van nieuwe sketches

Berichtdoor rene7777 » 27 Okt 2020, 12:19

Ik ben bang dat ik er mee moet leren leven.

ik ben in ieder geval niet de enige, er zijn er meer op internet die er over klagen.
Volgens velen te wijten aan de programmering die op dat gebied iets beter kan, maar aangezien het aantal gebruikers die hun/haar sketches opslaan op een smb-share in de minderheid is....
en om die reden schijnbaar geen animo om te verbeteren.

Dit probleem treed niet op als je de sketches zoals de meeste mensen opslaat standaard op de c-schijf (of /home).

Maar ik vind het gewoon prettig als ik bv. buiten op de laptop werk gewoon aan hetzelfde project kan werken én dat mijn gegevens regelmatig automatisch gebackupped worden door de server.
sudo rm -rf /
(Don't Drink and Root)

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: langzaam opstarten en opslaan van nieuwe sketches

Berichtdoor nicoverduin » 27 Okt 2020, 12:21

rene7777 schreef:Ik ben bang dat ik er mee moet leren leven.

ik ben in ieder geval niet de enige, er zijn er meer op internet die er over klagen.
Volgens velen te wijten aan de programmering die op dat gebied iets beter kan, maar aangezien het aantal gebruikers die hun/haar sketches opslaan op een smb-share in de minderheid is....
en om die reden schijnbaar geen animo om te verbeteren.

Dit probleem treed niet op als je de sketches zoals de meeste mensen opslaat standaard op de c-schijf (of /home).

Maar ik vind het gewoon prettig als ik bv. buiten op de laptop werk gewoon aan hetzelfde project kan werken én dat mijn gegevens regelmatig automatisch gebackupped worden door de server.
De hamvraag is natuurlijk of die SMB niet gewoon te traag is. Tenslotte doet de IDE het prima op een gewone harde schijf.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 55
Geregistreerd: 22 Sep 2016, 21:21

Re: langzaam opstarten en opslaan van nieuwe sketches

Berichtdoor rene7777 » 27 Okt 2020, 12:29

niet alleen mjjn sketches, maar ook de rest staat op een 240Gb ssd linux-server met 1gbit netwerk.

Ik kan de sketches en libraries 10x sneller inlezen met de verkenner dan Arduino opstart om 1 sketch te lezen ....

als ik een backup doe van 1 linux naar de andere linux server met de output op het scherm (terminal), gaat het zo snel dat je de bestandsnamen nog niet eens kan lezen ....

Nee, daar ligt het niet aan.

ik heb ooit ergens gelezen dat bij arduino-ide iedere keer bij inlezen van bestanden onnodige handelingen worden gedaan. naar mijn weten is mijn onbekend of de arduino open-source is. zou wel fijn zijn.
sudo rm -rf /
(Don't Drink and Root)

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: langzaam opstarten en opslaan van nieuwe sketches

Berichtdoor nicoverduin » 27 Okt 2020, 12:38

Geen idee hoe de IDE dat verder doet. Ik maak er geen gebruik van. Ik werk met SLOEBER (zie: https://eclipse.baeyens.it/) daarnaast heb je Atmel studio en nog enkele varianten en hier op de HU hebben we een eigen omgeving die gewoon gebruik maakt van de GCC compilers (de laatste versies zo ongeveer). De rest van de Arduino wordt niet gebruikt. Anders kom ik mijn opgaven hier tegen :)
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 55
Geregistreerd: 22 Sep 2016, 21:21

Re: langzaam opstarten en opslaan van nieuwe sketches

Berichtdoor rene7777 » 01 Nov 2020, 17:43

Hoi Nico, je bent geloof ik nog steeds de pilaar die dit forum omhoog houd ;-)

ik zag dat er bijna 4000 leden ingeschreven staan, maar dan vind ik dat er maar weinig berichtjes gepost worden ....

had nog eens op internet gezocht, zou ook aan de java versie kunnen liggen. zelf denk ik dat er nog steeds iets bagger geschreven is.
ik weet niet hoeveel mensen aan de arduino-ide werken maar als het 1 persoon is en het staat niet in de prio-lijst dan kun je het vergeten ....

ik had ook ooit gekeken naar andere ontwikkel omgevingen ook bv. sublime maar blijf toch voorlopig bij arduino-ide.
sudo rm -rf /
(Don't Drink and Root)

Terug naar Arduino IDE

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten