library

IDE gerelateerde berichten

library

Berichtdoor jantromp » 24 Aug 2024, 08:14

Goede morgen,
Ik probeer een nieuwe gebruiker van Arduino te worden en heb inmiddels veel tijd achter de desktop door gebracht.
Mijn wens is om servo's met Arduino te gaan aansturen vanuit een DCC signaal.
Ik heb op internet gevonden dat je tenminste 2 library nodig hebt tw: Servo.h en DCC_Decoder.h.
Deze laatste is met name nodig om addressen aan te maken.
Ik heb Arduino IDE 2.3.2 geinstalleerd en ook " DCC_ decoder.h " gevonden en gedownload, helaas krijg DCC_decoder.h niet in de library.
Wat moet ik doen om dat wel voor elkaar te krijgen of moet ik een ander DCC decoder voor IDE 2.3.2 gebruiken ?

MVG Jan Tromp

Advertisement

Re: library

Berichtdoor ThHe » 24 Aug 2024, 12:03

Een header bestand is vaak een onderdeel van een aantal bestanden.
Ook in het geval is dcc_decode.h een onderdeel van dcc_decode.zip.
Zoek op internet de file dcc_decode.zip en deze moet worden toegevoegd aan je library.

Re: library

Berichtdoor jantromp » 26 Aug 2024, 10:15

Inmiddels is het gelukt om de DCC library toe te voegen maar ik stuit nu tegen het probleem dat ik maar 2 hoeken voor de servo kan aanmaken, helaas heb ik er minstens 3 nodig.
De library "servo .h" heeft die mogelijkheid maar met de library "DCC_decoder" kan je slechts 2 servo hoeken aanmaken.
In mijn zoektocht heb ik geen DCC library gevonden die die beperking niet heeft, kan iemand hier helpen met een library of moet ik het op een andere manier oplossen , feitelijk heb ik slecht een library nodig waarmee ik een DCC adres voor Arduino pin (pins ) kan aanmaken.
MVG Jan tromp

Terug naar Arduino IDE