kopiëren of niet

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 5
Geregistreerd: 15 Dec 2020, 22:47

kopiëren of niet

Berichtdoor Guus » 31 Dec 2022, 22:52

Hallo

Ik ben nieuw hier en ben al wat aan het spelen geweest met een beginners set en heb ook al iets blijvends gemaakt.
Maar mijn vraag is ik heb een arduino ono en daar staat standard software op .
Dat heeft iemand er opgezet , er zit ook een touchscreen bij waar ook software opstaat ( is me gezegd).
Maar kan ik dat ook lezen en eventueel kopiëren ?
Groeten Guus

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: kopiëren of niet

Berichtdoor shooter » 03 Jan 2023, 13:12

ja standaard staat er op een UNO een blink programma dat als je de usb aansluit het ledje (op pin 13) elke seconde blinkt, en nee je kunt de software niet inzien of veranderen behalve dan door een nieuw programma erin te downloaden .
zet de IDE aan en haal het programma blink op verander de 1000 naar 500 dan downloaden en kijken wat er gebeurt, Hoera je hebt je eerste programma gemaakt en nu lekker verder puzzelen.
en nee een touchscreen heeft zelden eigen software die je kunt veranderen, zoek maar eens jouw touchscreen op in de software heel vaak kun je wat vinden zoals voorbeelden etc. en je kunt hier natuurlijk altijd vragen.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 5
Geregistreerd: 15 Dec 2020, 22:47

Re: kopiëren of niet

Berichtdoor Guus » 04 Jan 2023, 13:38

mss was ik niet helemaal duidelijk .
Dat er wat op de arduino staat begrijp ik maar buiten dat is er nog wat opgezet door iemand waar ik hem van gekocht heb (een programmatje om iet te laten werken).
Dat een pompje laat draaien .
Kan ik dat ook zien of de software kopiëren voor als er wat mee gebeurd er loopt vloeistof vlakbij.
Op de foto staat de achterkant van het schermpje maar weet niet of daar iets op staat geprogameert
Groeten Guus

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: kopiëren of niet

Berichtdoor shooter » 07 Jan 2023, 11:26

in de arduino kan maar 1 programma en nee dat kun je niet lezen (zonder decompiler etc. ) wat zie je als je het aansluit in de monitor ?
en ik zie geen foto dus kan niet zeggen wat het is.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 5
Geregistreerd: 15 Dec 2020, 22:47

Re: kopiëren of niet

Berichtdoor Guus » 07 Jan 2023, 18:35

Oke super bedankt voor de antwoorden
Groeten Guus

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: kopiëren of niet

Berichtdoor shooter » 07 Jan 2023, 19:25

en is het nu gelukt? of denk je dat je uno kapot is. meestal is het een bedieningsfout of zo.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten