Wie helpt mij op het juiste spoor

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 3
Geregistreerd: 27 Mei 2022, 13:01

Wie helpt mij op het juiste spoor

Berichtdoor Casa » 09 Nov 2022, 19:51

Ik wil gaan beginnen met mijn eerste stappen een project te maken. Ik heb me behoorlijk ingelezen maar heb nog wat vragen of is het bevestiging?

Ik wil toekomstbestendig te werk gaan dus heeft 4G de voorkeur boven 2G. Ik las dat NB-IoT beter geschikt is voor statische opstellingen en LTE-M beter voor mobiele projecten. Omdat het een mobiel project wordt wil ik dus werken op LTE-M ipv NB-IoT.

Mijn vragen:
1. Klopt het dat de shield (aka modem) bepaalt of je op LTE-M kunt werken? Ik kijk nu naar de Sim7600E of Sim7000. Kan ik afgaan op het ondersteunen van 4G/LTE bij het kiezen van een shield of moet ik behalve op 4G/LTE op specifiekere details letten van een shield?

2. Bepaalt vervolgens de library (en code) die je gebruikt of je werkt op LTE-M of NB-IoT? En hoe zie ik dat, want dat is me nog niet helemaal duidelijk.

3. Tenslotte: hoe kies ik een geschikt simkaartje voor mijn project. Is bijvoorbeeld een simkaartje van ThingsMobile.com geschikt? Of zijn er voordeligere oplossingen?
Ik zat eerst te denken aan een 'gewoon' simkaartje van Vodafone met spraak en een databundel maar is dat wel geschikt? En niet onnodig kostbaar?

Alvast bedankt voor het lezen en beantwoorden!
Casa.

Advertisement

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten