Wegen met de arduino?

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 3
Geregistreerd: 05 Okt 2014, 08:46

Wegen met de arduino?

Berichtdoor Martijn kok » 05 Okt 2014, 09:04

Beste arduino enthousiasten!
Ik ben helemaal nieuw met deze materie... Ik heb een internetwinkeltje waarin we kleine glazen kraaltjes verkopen. Deze worden in zakken van 250 gram geleverd en moeten worden verdeeld in 25 zakjes van 10 gram met een behoorlijke nauwkeurigheid van 0,05 gram. Dit is vervelend handwerk met weegschaaltje en lepeltje... Nu zoek ik al geruime rijd naar moglijkheden om dit te (gedeeltelijk) automatiseren. Nu kom ik dit apparaatje tegen en het lijkt of hier mogelijkheden liggen... Het principe is vrij simpel. Heeft de weegschaal de 10 gram bereikt moet er een klepje dichtgaan met een relaitje. Het plaatsen van de zakjes kan handmatig.
Is er iemand met ervaring op dit gebied? Welke weegschaaltjes zijn geschikt voor de arduino? Hoe koppel ik dit aan de arduino? Ik wil best graag zelf aan de knutsel maar als iemand dit probleem voor me kan oplossen ben ik best bereid daar voor te betalen....
Alvast dank voor de input!
Vr. Gr.
Martijn Kok

Advertisement

Berichten: 4079
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Wegen met de arduino?

Berichtdoor shooter » 05 Okt 2014, 14:54

dat kan prima zonder arduino.
eerst even principe vertellen van een vulmachine:
er moet altijd een gelijk gewicht in (eigenlijk een aantal maar goed.) je wilt een nauwkeurigheid van 0.5 % ofwel 200 kralen in een zakje. is prima te doen hoor met een goede weegcel.
je kunt (omdat het gewicht altijd hetzelfde is beter vergelijken ofwel een eigen balans maken.)
bovenaan een bak met een gootje, en dan laten trillen tot de weegschaal doorslaat.
wel langzaam maar gaat prima je moet namelijk 20 seconden per zakje doen bij 10 kralen /seconde.