File timestamp

Arduino specifieke Software
Berichten: 3
Geregistreerd: 01 Jun 2014, 12:39

File timestamp

Berichtdoor liemstra74 » 01 Jun 2014, 12:50

hallo,

Als ik een bestand aanmaakt op mijn SD-kaart, dan wordt standaard de 'Gewijzigd op' data gezet op: <1-1-2000 0:00>.
Hoe moet ik dit wijzigen opdat het de data van de RTC (DS3231) overneemt?
Er is een example in de SDFAT-lib: timestamp.ino - ik kan dit echter niet combineren met de SD-lib die ik in gebruik heb.

Graag hulp.
grtn, liemstra.

Advertisement

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: File timestamp

Berichtdoor shooter » 01 Jun 2014, 14:31

het is ook niet de bedoeling dat je het example pakt maar de lib en daar de commando's uit gebruikt.
je moet dus:
#include sd.lib
#include sdfat.lib
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 3
Geregistreerd: 01 Jun 2014, 12:39

Re: File timestamp

Berichtdoor liemstra74 » 01 Jun 2014, 18:27

hoi Paul,
Dank voor je reaktie. M'n excuses voor de onvolledigheid van m'n vraag: mijn ino pakket bevat al heel veel code tbv de SD kaart. Ze zijn allemaal gemaakt middels de SD.lib
Nu er behoefte aan een timestamp is heb ik getracht om de SDFAT,lib erbij te includen. Dit resulteert echter in een veeltal compileerfouten. Ik vermoed vanwege de mismatch tussen de SD en SDFAT libraries. Of dat je ze niet tegelijk kunt gebruiken. Misschien kan dat wel - maar ik weet niet hoe het met. Dit is eigenlijk de kern van de vraag.

grtn, L.

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: File timestamp

Berichtdoor shooter » 01 Jun 2014, 19:19

dat gebeurt meestal als er gelijke commandos in beide libs staan, of variabele namen die gelijk zijn.
de meeste libs kun je gewoon een stukje uit knippen en die als routine in je eigen programma zetten.
ofwel gewoon jatten
je kunt de nodige routines ook kopieren van sdfat naar sd en ze daar gebruiken. dan hoef je niet moeilijk te doen met declaraties.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 3
Geregistreerd: 01 Jun 2014, 12:39

Re: File timestamp

Berichtdoor liemstra74 » 01 Jun 2014, 20:31

Ok. da's een goede tip!
Ik ga het proberen - dnkjwl!

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten