Object 360° laten draaien

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen

Object 360° laten draaien

Berichtdoor tweevoet » 03 Nov 2019, 20:59

goedenavond

Laat ik me even voorstellen , ik ben steve 43 jaar woonachtig in antwerpen belgie
Helemaal een leek in arduino maar het interesseert me enorm en wel om de volgende reden:

Ik bouw al meer dan 25 jaar r/c boten ( is ook men werk dus vandaar)
Nu heb ik een boot gemaakt met schottels (z-drives) en wil die graag 360° laten draaien maar ik wil ze bvb graag per graad laten draaien wanneer ik wil

Ik gebruik de tanaris x9e zender en daar kan je zoveel mee dat het ook mogelijk is met arduino samen te werken (ook al gezien bij modelbouwers)

dus ik zou een soort stuurhendel uittekenen en printen en daarin moeten dan de gas en stuur in verwerkt worden

die sluit je dan aan via een trainer poort van de zender die dan communiceert met de arduino in de boot die dan herkent welke graden die ik heb ingesteld

ik ben er helemaal niet in thuis maar hoop dat dit een beeje duidelijk is en dat ik van start kan gaan met arduino
Vragen en antwoorden meer dan welkom

Groeten Steve
Bijlagen
Z-drive control.jpg
Z-drive control.jpg (18.33 KiB) 99 keer bekeken

Advertisement

Re: Object 360° laten draaien

Berichtdoor shooter » 04 Nov 2019, 22:06

de richting is te doen met een 360 servo of een motor met terugkoppeling en de andere is gewoon toeren.
er is trouwens wel een groot verschil tussen een schottel die met twee posities werkt en een z drive die ronddraait.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichtdoor tweevoet » 07 Nov 2019, 08:23

De motor van de z-drive draait 1 richting en de bedoeling is om de z-drive 360° om haar As te laten draaien zowel CW als CCW

Berichtdoor shooter » 08 Nov 2019, 22:44

dat kun je toch met een simpele servo oplossen?
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige projecten