Stappenmotor programma voor totaalnewb

Arduino specifieke Software
Berichten: 16
Geregistreerd: 05 Jun 2015, 01:01

Stappenmotor programma voor totaalnewb

Berichtdoor Tiriaq » 05 Jun 2015, 01:32

Hallo en bedankt voor het lezen. Ik ben een fotograaf die voor het eerst geleerd heeft wat de pluspool is van een LED lampje en wat over een stappenmotor heeft gelezen.
Ik wil graag een ronddraaiend plateau maken waarop ik dingen kan fotograferen die ik 360 graden kan laten ronddraaien met een opbouwende / regelbare snelheid een stappenmotor kan laten draaien.

Naar aanleiding van een Youtube filmpje heb ik dit weten te bouwen:
UNO board (net CH341SER drivers) pin 8 t/m 11 in een of ander shield gestoken waar de stappenmotorkabel inging. De 5V+ daarvan heb ik aangesloten op een 5V van de UNO en de minpool van het shield naar de GND van de UNO.
(Ik kan eventueel nog meer laten zien van het setje dat ik heb gekocht, mocht dat nodig zijn)

Kan iemand een programma aanbevelen om dit even te testen? Zoverre heb ik alleen het blinkende LED testje kunnen doen en dat lukte.
Het uiteindelijke doel is het bovenstaande, maar eerst even kijken of ik dit zo voor elkaar krijg! :) of misschien heb je een andere/ betere opzet die ik ook makkelijk kan maken voor een test. (Ik heb nog door Arduino 1.6.4 client zitten browsen voor een testprogramma voor een stappenmotor maar kwam er niet uit)


(ik bouw nu alleen nog dingen naar aanleiding van plaatjes van de onderdelen en schema's gaan vaak nog te ver omdat ik niet meer weet welke andere onderdelen ze erbij halen; dus het is allemaal erg lastig nog voor me want tot nu toe heb ik alleen deze setup nog maar gevonden waar ik het over had pin 8 - 11 voor de coils en 5V voor de power)


Afbeelding

Advertisement

Berichten: 4068
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Stappenmotor programma voor totaalnewb

Berichtdoor shooter » 05 Jun 2015, 08:56

download de accelstepper, en ga lekker spelen met het geheel.