lcd display

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 21
Geregistreerd: 06 Aug 2012, 21:13

lcd display

Berichtdoor PE1bia » 11 Aug 2012, 14:19

Ik heb, na veel moeite, de communicatie tussen laptop en Arduine mega voor elkaar.
Het doel waar naar we streven is echter een tweede. Voor het project waarvoor ik de Arduino heb
aangeschaft is een LCD display van groot belang.
Dat ben ik aan het opstarten maar geeft toch wat problemen. De tekst string die ik op het display wil plaatsen komt,of:
verminkt, maar half, op de verkeerde plaats of en met een hoop troep er omheen op het display.
Het gebruikte display is 16*2 en de standaard uitvoering.
Iemand die dit herkend? Ik heb zelf het idee dat de data overdracht te snel gaat.
Dit, omdat na het geven van een clear opracht toch nog tekst op het diaplay blijft staan.
Ik heb dit display bij een PIC processor gebruikt gehad en dat gaf in eerste instantie het zelfde
probleem maar na het invoegen van een delay was dit over. Echter, in de routine hier gebruikt is dit niet mogelijk
om dit te doen.

Iemand suggesties?

Groet Joop PE1BIA

PS de communicvatie tussen laptop en arduine is nu goed maar via een XP machine krijg ik niet opgang,

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: lcd display

Berichtdoor pjh » 12 Aug 2012, 00:04

Klinkt inderdaad alsof je de baudrate niet goed hebt.

Berichten: 21
Geregistreerd: 06 Aug 2012, 21:13

Re: lcd display

Berichtdoor PE1bia » 13 Aug 2012, 20:52

Het display is parallel met het 4 bits protocol aangesloten. Baudrate geldt dus niet.

Joop

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: lcd display

Berichtdoor pjh » 13 Aug 2012, 23:41

okee. wat voor LCD display is het eigenlijk?

Berichten: 21
Geregistreerd: 06 Aug 2012, 21:13

Re: lcd display

Berichtdoor PE1bia » 14 Aug 2012, 10:01

Goedemorgen.
Het is een display van of data international of pHico, ik kan er niets van terugvinden op het net.
Het zou wel een display zijn wat gelijk is aan de HD44780 norm.
Ik vertrouw het echter niet dus ik heb een nieuw besteld, Ik wacht even tot deze binnen is en dan kan ik
verder kijken. Zolang even radio stilte.

Joop PE1BIA

Berichten: 21
Geregistreerd: 06 Aug 2012, 21:13

Re: lcd display

Berichtdoor PE1bia » 15 Aug 2012, 15:57

hallo allemaal

Ik heb vanmorgen een nieuw display ontvangen maar de resultaten zijn nog negatief.
Ik krijg nu zelfs niets meer op het display.
Ik wacht jullie reactie's even af maar komt daar niets bruikbaars uit
dan heb ik, wegens teleurstelling, 1 * arduino mega board, in de aanbieding.
Het Arduino tijdperk is dan over.
Ik ben verwachtings vol.

Joop

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: lcd display

Berichtdoor pjh » 15 Aug 2012, 16:29

ben benieuwd welk LCD display je ontvangen hebt. Staat vast een nummer op.
Zelf heb ik eens na lang proberen een zgn. KENT display aan de praat gekregen, maar een seconde later: niets meer. Heel frustrerend. Bleek toch dat het scherm kapot was. Gelukkig kreeg ik een nieuwe van Sparkfun. Geeft de moed niet op. Soms zit ik weken op iets dat maar niet wil werken. Daar leer ik vaak het meeste van. En de victorie als het wel lukt is groot. Soms lukt iets in een keer, en dan denk ik: sh*t, het werkt nu al.... Was liever nog even aan het prutsen gebleven... En als je je LCD vandaag pas kreeg: heb je nog wel even om het ding aan de praat te krijgen.

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: lcd display

Berichtdoor pjh » 15 Aug 2012, 19:48


Berichten: 21
Geregistreerd: 06 Aug 2012, 21:13

Re: lcd display

Berichtdoor PE1bia » 16 Aug 2012, 13:55

Hoi all

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Nadat ik alle gebruikte uitgangen voor de zoveelste keer gecontroleerd had,
alles goed natuurlijk ,bleek ik plots ook tekst op het displlay te krijgen!!
Ik heb echt niets veranderd gehad, geen andere instructie oid maar ik krijg nu tekst op het display.
Het display heb ik trouwens bij Conrad besteld gehad nr.187283.
Iedereen bedankt voor toch mee te denken. Het helpt als je weet dat andere ook met je problem ook bezig zijn.

Nu echter nog; ik heb hier nog een PC staan met windows 7. Die krijg ik ook niet opgestart.
Het lijkt wel of hij blijft hangen in de laatste fase. Ik heb wat dat betreft een mailtje gevonden van Dave Burnett
waar hij dit probleem omschrijft. Ik heb zijn verhaal ingevoerd met geen resultaat.
Het gaat over het missen van de RunOnce key. Die key staat er bij mij wel in.
Nog iemand een idee?

Bedankt Joop

Berichten: 40
Geregistreerd: 14 Aug 2012, 01:15
Woonplaats: Arnhem

Re: lcd display

Berichtdoor arduinosmurf » 16 Aug 2012, 15:57

Met je display kon ik je als arduinobeginner niet helpen, met je windows misschien wel.

Start ie wel op in veilige modus? Zo ja dan zou je van daar uit systeemherstel kunnen proberen. Windows maakt nogal wat herstelpunten aan door de loop der tijd en dat kan erg makkelijk zijn.

Voor het opstarten in veilige modus kun je dit linkje even lezen als je daar niet bekend mee bent: http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... -safe-mode

Volgende

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten