Volgorde cijfers klok verkeerd

Arduino specifieke Software
Berichten: 34
Geregistreerd: 15 Mei 2016, 17:44

Volgorde cijfers klok verkeerd

Berichtdoor Hans van Kampen » 12 Aug 2019, 21:45

Hallo forumgebruikers,

Ik heb een Arduino MEGA 2560 (werkende dankzij de man achter de naam Koepel) en een MAX 7219 LED matrix en een sketch gedownload met bibliotheek van het web en foutloos geüpload naar het Arduino board voor een klok die werkt over 4 stuks 8x8 LED matrix display’s.

De klok werkt !! Alleen............de cijfers staan in andersom volgorde.

Klok moet aanwijzen bijvoorbeeld 17:36 maar geeft aan 637:1

De data aansluiting CLK - DIN - CS zijn niet verwisseld, wat zou het kunnen zijn?

Dank alvast.

;)
Hans

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Volgorde cijfers klok verkeerd

Berichtdoor shooter » 13 Aug 2019, 22:30

of je houd het display op zijn kop, of de data staan in omgekeerde volgorde, maar ik denk dat koepel er meer over weet, anders is de volgorde van de displays verkeerd., maar zonder software en diagram van de hardware is het gokken.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 34
Geregistreerd: 15 Mei 2016, 17:44

Re: Volgorde cijfers klok verkeerd

Berichtdoor Hans van Kampen » 14 Aug 2019, 11:06

Hallo Shooter,

Het display staat niet op zijn kop want de cijfers staan keurig recht op. Zal wel even uitzoeken worden in de sketch. Ik blijf het vreemd vinden, je download de sketch van het web en upload naar arduino MEGA zonder foutmeldingen en MAX 7219 led matrix is ook juist aangesloten met de VCC, GND, CLK, CS en DIN

Koepel zal dit ook verder niet weten want vraag blijft on beantwoord, de vraagsteller na mij werd wel beantwoord door Koepel.

Ik denk dat de gever van de software het bewust zo heeft gepubliceerd en je het zelf maar uit moet zoeken want hij heeft er al werk zat aan gehad. Zet de cijfers zelf maar in de juiste volgorde.

Ik laat het weten als het in orde is, dank voor je suggestie in ieder geval.

;)
Hans

Gebruikers-avatar
Berichten: 35
Geregistreerd: 13 Okt 2016, 21:17

Re: Volgorde cijfers klok verkeerd

Berichtdoor PA9CW » 14 Aug 2019, 12:42

Hans,

daarom is het beter de code en de aansluitingen te posten. Dan kunnen we misschien wel zien waarom het misgaat. Nu blijft het gissen.
Het zit hem in de volgorde op het display. Maar of dat de code of de aansluitingen zijn, blijft nu gokken.

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Volgorde cijfers klok verkeerd

Berichtdoor Koepel » 14 Aug 2019, 13:20

Hans van Kampen schreef:Koepel zal dit ook verder niet weten want vraag blijft on beantwoord, de vraagsteller na mij werd wel beantwoord door Koepel.

Iemand heeft wat aandacht nodig !

Je laat de sketch niet zien, en ook geen link naar de sketch die je gebruikt. Je specificeert niet welke extra libraries je gebruikt, waar je die hebt gedownload en hoe je die hebt geïnstalleerd. De website die je als voorbeeld gebruikt noem je niet. Geen schema. Geen uitleg hoe je het verbonden hebt. Geen foto van je project. Geen uitleg hoe je alles van stroom voorziet.

Ik had nog willen schrijven dat het display in de Australische mode staat, maar de eerste reactie waarin shooter schreef over het ontbreken van de code en de aansluitingen, toen was daarmee het belangrijkste gezegd.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Volgorde cijfers klok verkeerd

Berichtdoor shooter » 14 Aug 2019, 23:07

Misschien is het wel een display voor atlantis, geintje, zonder enig soft of hardware hebben wij geen idee wat er aan de hand kan zijn.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 34
Geregistreerd: 15 Mei 2016, 17:44

Re: Volgorde cijfers klok verkeerd

Berichtdoor Hans van Kampen » 14 Aug 2019, 23:27

Sorry voor de gebrekkige info!!

Ik ben momenteel niet thuis maar ik kreeg al een tip dat ik mogelijk een verouderde bibliotheek heb gebruikt.

How to solve mirror image and orientation problems of matrix display if you are using old
MD_MAX72xx library.


Ik heb een link gekregen naar een andere bibliotheek en zal later eens toepassen, als de cijfers daarmee in de goede volgorde komt te staan zal ik dat uiteraard vermelden.

Anders kom ik met uitgebreide info met gegevens waar Koepel om vraagt want is anders inderdaad tasten in het duister, dat geef ik toe, sorry nogmaals voor ontbreken gegevens/foto project.

Vriendelijke groet en dank alvast,
Hans

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten