Marktonderzoekje

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 118
Geregistreerd: 01 Okt 2015, 11:54
Woonplaats: Castricum

Marktonderzoekje

Berichtdoor FonzieBonzo » 10 Mei 2019, 10:07

Ik switch zelf vaak tussen de Delphi / VB6 / VS2017 / Notepad++ / Arduino IDE
Nu wil ik vaak bij deze tools via shortcuts de code line-uppen / (un)commenten van form naar code schakelen / debuggen enz.
De sneltoetsen zijn meestal 3 toetscombinaties en bij ieder programma weer anders.

Ik ben nu bezig met een programma welke een 3.2" touchscreen aanstuurt waarop je 6x4 iconen op kunt weergeven.
Ieder icoon kun programma's mee opstarten of/en (combinaties) sneltoetsen achter zetten en je kunt achter een icoon instellen dat
er naar een andere knoppen/icoon preset gegaan kan worden zodat je op je TFT keypad meerdere menu's kan hebben.

Nu vraag ik mij af zouden jullie profs dit ook handig vinden of ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie mening.

Ik hoor het graag!

Gr,
Fonzie

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 118
Geregistreerd: 01 Okt 2015, 11:54
Woonplaats: Castricum

Re: Marktonderzoekje

Berichtdoor FonzieBonzo » 10 Mei 2019, 12:25

Heb er ook even een filmpje van op gezet. Bij een Touchpad registratie gaat er ook een klein trillertje trillen en ik wil er natuurlijk nog een mooi schilletje omheen 3dprinten.

https://www.youtube.com/watch?v=eqI_zulEqo4&feature=youtu.be

Zelf ben ik altijd over enthousiast en blind als het over mijn eigen projecten gaat dus ik ben erg blij met jullie input!

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Marktonderzoekje

Berichtdoor nicoverduin » 10 Mei 2019, 13:07

Ik zie er het nut niet van in. Maar zo denk ik ook over cheat sheets:) gewoon veel oefenen en leren is altijd beter dan afkijken. My 2cents
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Marktonderzoekje

Berichtdoor shooter » 10 Mei 2019, 23:09

ja dat lijkt mij superhandig, dan kan ik bijv. selctief in een lijst werken, en met een andere knopsorteren etc.
het voordeel is dan dat het niet uitmaakt wat je gebruikt, de toest is dan steeds hetzelfde.
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 118
Geregistreerd: 01 Okt 2015, 11:54
Woonplaats: Castricum

Re: Marktonderzoekje

Berichtdoor FonzieBonzo » 12 Mei 2019, 10:34

Dank voor jullie input! Ik heb het ook nog bij andere gevraagd en ben daarbij weer met beide benen op de grond gezet :mrgreen: dus
ik laat het maar een leuk hobby projectje wezen.

Ben ook bezig om mijn eerste PCB in China te laten maken voor dit project (zie https://easyeda.com/theking971/ctftkeypad (zitten hier nog beginnersfouten in ? ))
omdat er een FPC40 0.5mm op zit. Ik weet nog niet of het bij gaat lukken om deze zelf te solderen of dat ik het via een FPC40 naar 1.0 mm adapter ga doen
vandaar op de PCB beide mogelijkheden heeft. Ik weet wel dat er ook TFT touchscreens zijn met minder en *normale* aansluitingen maar
deze was de enige die ik kon vinden welke een IPS screen had met zonder SD want heb ik niet nodig.

Is dit te doen zelf een FPC40 0.5mm op het bordje solderen? Ik heb al een fluxstift bestelt maar ik heb er een hard hoofd in.
Of misschien als ik shooter lief aan kijk in ruil voor een CocoonTFTkeypad ik wil namelijk toch een stuk of 5 PCB's bestellen.

Wat leven we toch in een leuke tijd met al dit speelgoed :-)

Gr, Fonzie

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Marktonderzoekje

Berichtdoor nicoverduin » 12 Mei 2019, 11:32

Ik denk dat jij zelf wel weet of je zo fijn kan solderen.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 118
Geregistreerd: 01 Okt 2015, 11:54
Woonplaats: Castricum

Re: Marktonderzoekje

Berichtdoor FonzieBonzo » 12 Mei 2019, 11:55

Nee dat denk je dan verkeerd. Heb wel al een paar filmpjes gezien op YT hoe je dit zou moeten aanpakken
maar ik heb hier geen ervaring mee. Met *normale* afstanden heb ik nu al twee leesbrillen van +2 op en dat gaat net aan :mrgreen:

Gr,
Fonzie

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Marktonderzoekje

Berichtdoor nicoverduin » 12 Mei 2019, 16:55

Tja ik werk gewoon met een goede loep. En tot en met TSSOP lukt het nog steeds op mijn oude dag
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Marktonderzoekje

Berichtdoor shooter » 13 Mei 2019, 13:00

Ik heb natuurlijk geen schema, spoor 7436 geeft een fout.
Omdat het je eerste keer is, zou ik zoveel mogelijk sporen op de bottom zetten dan kun je er tenminste nog een bug aan solderen.
verder zou ik bij de silklayer je teksten aan de buitenkant zetten dan kun je ze lezen als je er een printje opsteekt.
de plaatsing van de transistors een beetje naast elkaar en in dezelfde richting
bij die kleine spoortjes even wat verlengen zodat je kunt repareren op de componentzijde dus, beter is een paar via's extra want daar kun je wat mee.
wellicht is het makkelijker om die smd componenten aan de spoorzijde te leggen. wellicht heb je maar 1 koperzijde nodig.
Ik ken easyEDA wel, maar werk er te weinig mee om er goed in thuis te zijn.
groetjes paul,
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 118
Geregistreerd: 01 Okt 2015, 11:54
Woonplaats: Castricum

Re: Marktonderzoekje

Berichtdoor FonzieBonzo » 14 Mei 2019, 12:42

Dank beide!

Ik zal updates blijven posten van dit projectje.
FPC ben ik denk ik wel verplicht om deze op de onderkant van de PCB te monteren omdat ik bij aliexpress geen FPC conectors heb gevonden waarvan de aansluitingen van de PCB af staan.



Gr,
Fonzie

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten