signaal omzetten van wave naar digitaal block signaal

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 24 Dec 2018, 11:28

signaal omzetten van wave naar digitaal block signaal

Berichtdoor johan84 » 24 Dec 2018, 11:47

hallo

ik ben bezig met een fly by wire gas control voor mijn auto
ik heb een electronische gaspedaal en stuur via een servo mijn gasklep aan.
deze code heb ik helemaal werkend
maar nu wil ik ook de stationair regeling laten werken via de servo.

ik heb op het block 2 toertal signalen zitten van de nokkenas en en van de krukas
beide sensoren zijn 2 draads magnetische proximity sensoren. dus zover ik weet. weken deze een kleine spanning op als er
een stalen punt voor langs draad . dit heb ik natuurlijk getest en dit werkt ongeveer 0,4v wekt hij op.

nu heb ik een beetje gezocht en heb ik een hexsmith chip gekocht een 74hc14 deze zou dit signaal kunnen versterken en afvlakken naar een
blocksignaal dit word dat een digitaal signaal toch?
dus zou ik kunnen uitlezen met de arduino via digitalread.

Nu is mijn electronische kennis nogal roestig ik heb er jaren niks mee gedaan dus heb een beetje hulp nodig
en hoop dat iemand weet hoe ik deze chip in de schakeling moet gebruiken zodat ik ok het juiste uitgangs signaal krijg.

ik heb dit geprobeerd
wat ik heb gedaan is de chip aangesloten volgens de beschrijving vcc op 5v gnd of gnd , 1 zeide van de sensor ook op gnd de ander zijn op een input gate
nu zou ik op de output gate een digitaal signaal moeten krijg van 0 of 5 V maar als ik dit alleen maar aansluit meet ik constant een spanning van 5v over de sensor.

Nu lees ik wel in de beschrijving van de chip dat als je vcc en de gnd aansluit dat dit zorgt dat alle gate's van spanning worden voorzien.
ik ben een beetje de weg kwijt ik dacht dat een hexsmith een boven en een onderwaarde ziet en als hij het signaal ziet dit versterkt en dat een 5v pulse signaal geeft
bij signaal onder onderwaarde niets dus dat je pwm signaal krijgt waarmee de arduino die kan uitlezen

wie kan mij helpen ??

Groeten Johan

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 631
Geregistreerd: 15 Nov 2015, 11:54

Re: signaal omzetten van wave naar digitaal block signaal

Berichtdoor Gij Kieken » 24 Dec 2018, 12:08

Moeilijk iets over te zeggen, is het soms een variabel reluctantie sensor wat je bedoeld?
Dan zal je eerst nog een versterker schakeling nodig hebben met misschien LM 1815 N .

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten