selecteren weerstand 4N35 octocoupler

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: selecteren weerstand 4N35 octocoupler

Berichtdoor Koepel » 14 Okt 2018, 13:18

Om zelf iets te maken wil ik graag weten hoe het reageert en probeer ik om er een beetje "feeling" mee te krijgen.
Dus mijn advies is om een Arduino Uno te nemen met een 8-voudige relais module. Probeer daarmee iets te maken dat werkt.

Als dat werkt, dan heb je tenminste iets.
Vandaar uit kun je proberen het te verbeteren.
Met weinig kennis zelf een PCB boardje met een ATmega328P ontwerpen, dat valt nog niet mee. En lange discussies over elk onderdeel dat lijkt me niet efficiënt.

Eigenlijk heb je het nog gemakkelijk, omdat nu al bekend is dat een Arduino Uno met een relais module gaat werken.
Soms wil ik iets maken waarvan ik nog niet weet wat het gaat worden, of iets dat nog niet bestaat. Dan koop ik bij AliExpress een berg spullen in de hoop dat ik een heldere ingeving krijg hoe ik iets kan gebruiken. De postbode en pakketbezorger hebben het er maar druk mee :shock:

Advertisement

Berichten: 247
Geregistreerd: 03 Okt 2015, 13:39

Re: selecteren weerstand 4N35 octocoupler

Berichtdoor DeDraak » 14 Okt 2018, 13:29

Koepel schreef:Om zelf iets te maken wil ik graag weten hoe het reageert en probeer ik om er een beetje "feeling" mee te krijgen.
Dus mijn advies is om een Arduino Uno te nemen met een 8-voudige relais module. Probeer daarmee iets te maken dat werkt.

Als dat werkt, dan heb je tenminste iets.
Vandaar uit kun je proberen het te verbeteren.
Met weinig kennis zelf een PCB boardje met een ATmega328P ontwerpen, dat valt nog niet mee. En lange discussies over elk onderdeel dat lijkt me niet efficiënt.

Eigenlijk heb je het nog gemakkelijk, omdat nu al bekend is dat een Arduino Uno met een relais module gaat werken.
Soms wil ik iets maken waarvan ik nog niet weet wat het gaat worden, of iets dat nog niet bestaat. Dan koop ik bij AliExpress een berg spullen in de hoop dat ik een heldere ingeving krijg hoe ik iets kan gebruiken. De postbode en pakketbezorger hebben het er maar druk mee :shock:


Dat heb ik al een tijdje werken, ik wil het alleen mooier maken door geen Arduino en een relais bordje in een kastje te prutsen maar voor het eerst zelf een printje te ontwerpen.
Het relais bord wat ik gebruik voor mijn project heeft ingebouwde octocouplers. Nu ben ik aan het zoeken geweest op internet en zag dat er vaak een 4N35 gebruikt werd. Dus heb ik die besteld maar die zijn nog niet binnen.
Zoals de titel van mijn vraag luidt was ik op zoek naar een weerstand die ik daarvoor moet gebruiken.

Ik voel me onderhand schuldig als ik hier een vraag ga stellen tegenwoordig sorry..

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: selecteren weerstand 4N35 octocoupler

Berichtdoor Koepel » 14 Okt 2018, 14:08

Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor.

Op elk forum geldt dezelfde regel: Omschrijf ook het project in het algemeen, ga niet alleen een detail vragen zonder verdere gegevens.
Daarnaast is het nodig om te noemen welke spullen je gebruikt (welk Arduino board bijvoorbeeld) en met links naar de andere dingen (het liefst een link naar waar je het gekocht hebt of naar de pagina van de fabrikant).

Het gevaar bestaat bestaat dat iemand met oogkleppen naar één probleem zit te staren. Terwijl dat probleem het gevolg is van een eerdere gemaakte fout. Daar is een website voor: http://xyproblem.info/.
Dit komt nog best vaak voor.

Dus als jij vraagt welke weerstand je het best kunt gebruiken voor een 4N35, dan hangt dat van het voltage van de Arduino af en wat er aan de uitgang hangt. Voor een relais kan dat niet zomaar, en heb je een transistor nodig. Voor direct de optocoupler aan de PLC verbinden is nodig om precies te weten wat voor ingang dat is, en dat heb ik nog niet kunnen vinden.

Ik noem allerlei dingen (zoals een reed relais) en schrijf zomaar wat ideeën op. Als dat te verwarrend is, dan neem je het schema van zo'n relais module en dan bouw je dat na.

shooter schrijft dat hij denkt dat een ULN2003 kan. Dan is het aan jou om te kijken wat dat is en of er op internet voorbeelden te vinden zijn, of dat bij de fabrikant van de PLC na te vragen of dat kan.

Vorige

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 11 gasten