*.cpp files

Arduino specifieke Software
Berichten: 19
Geregistreerd: 06 Sep 2018, 10:32

*.cpp files

Berichtdoor PE2BS » 08 Sep 2018, 14:47

Even een vraag:
Wanneer ik een verandering aanbreng in een cpp file wordt die verandering dan meegenomen als ik mijn sketch compileer?

Concreet: ik breng een verandering aan in URTouch.cpp en save daarna het bestand. In mijn sketch is via #include URTouch.h meegenomen. Wordt URTouch.cpp opnieuw gecompileerd bij het compileren van mijn sketch of pakt de compiler een al bestaand gecompileerd bestand? In het eerste geval wordt mijn wijziging in het cpp bestand meegenomen, in het tweede geval niet.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: *.cpp files

Berichtdoor nicoverduin » 08 Sep 2018, 14:59

Hij compileert hem opnieuw. Weet wel waar je aan begint.....
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 19
Geregistreerd: 06 Sep 2018, 10:32

Re: *.cpp files

Berichtdoor PE2BS » 09 Sep 2018, 12:28

Bedankt voor je reactie.
Is duidelijk en ja ik ben voorzichtig. De originele regel comment ik en plaats mijn wijziging eronder. Ik kan dan altijd weer terug naar de originele versie.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: *.cpp files

Berichtdoor nicoverduin » 09 Sep 2018, 12:41

Top!!
Maar is hij niet goed dan?
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 19
Geregistreerd: 06 Sep 2018, 10:32

Re: *.cpp files

Berichtdoor PE2BS » 10 Sep 2018, 22:21

Dat weet ik niet. Het tochscreen levert geen x- en y-waarde terug aan het programma. Hardwarematig heb ik alles doorgemeten en is het in orde. Wanneer ik in de software kijk zie ik dat in cpp file bepaalde adressen worden aangeroepen voordat de x- en y-waarden worden teruggevraagd. Mogelijk dat voor mijn controller deze adressen anders zijn. Tot op heden zag ik bij veranderingen geen resultaat dus vandaar dat ik twijfelde of de *.cpp files wel opnieuw gecompileerd worden. Dat is dus wel het geval dus ik moet nog verder zoeken naar de oorzaak van het niet terugmelden van de coordinaten.

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: RussellAlets en 13 gasten