Even voorstellen.

Geef hier suggesties voor extra onderwerpen of andere dingen die je graag gewijzigd zou willen zien
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 Feb 2017, 19:32

Even voorstellen.

Berichtdoor Harmannus » 28 Feb 2017, 19:49

Mijn naam is Harmannus (54 jaar) en woon in Winschoten.
Ik ben al jaren een modelbouwer maar ben ongeveer een jaar geleden met arduino begonnen. Er ging een hele wereld voor mij open om m,n projecten te besturen. Ik heb als eerste een robot-arm gebouwd met servo,s en aangestuurd met een 16 -channel servokaart via de pc wat prima (wel schokkerig) werkte. Daarna een robot met 6 stappenmotoren die via arduino worden aangestuurd. De gebruikte code voor deze robot heb ik mij aangeleerd via internet....de code is wel omslachtig maar het werkt....
De komende tijd wil ik mij bezig houden met het leren programmeren....heb er veel dokumentatie voor aangeschaft en zie wel hoe het gaat.
Ik hoop via dit forum wat ondersteuning te vinden bij vragen o.i.d

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor nicoverduin » 28 Feb 2017, 21:03

Harmannus
Welkom!!
Nico
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor shooter » 02 Mrt 2017, 00:59

je kunt zo een servo kaart ook prima met een arduino aansturen hoor.
en docs zijn er vele te vinden op het internet.

code optimaliseren, is een flink karwei, maar je leert er wel door dat je structuur, en functies gaat gebruiken,
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 28 Feb 2017, 19:32

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor Harmannus » 02 Mrt 2017, 16:40

Inderdaad....Op het internet kun je heel veel informatie vinden.
Zoals ik al zei werkt de code goed, alleen het is heel omslachtig....ik wil me er nu verder in verdiepen zodat het allemaal wat korter en overzichtelijker kan worden.

M,n eerste indruk.....Arduino is een prachtige hobby.


Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor shooter » 08 Dec 2017, 16:50

die servos is makkelijk met een arduino, en hoeft zeker niet met schokken hoor, maar dat ligt meer aan de programmering en sturing dan aan de hardware. Koop een kaartje dat een extra servo controller heeft, pca9685 is een ic dat 16 servos kan sturen, en wordt gestuurd met I2C, dus je hebt maar 2 pinnen van je arduino nodig,en stabiel.

bij stappenmotoren is het lekker simpel, er zijn simpele libs waar je een stepper mee kunt aansturen.

De eerste programmas zijn normaal slecht en ingewikkeld, maar als je eenmaal weet hoe om te gaan met libs, en functies.
Laat hier vooral zien wat je hebt gemaakt en waar je vragen over hebt.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Forum suggesties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten