Arduino sketch
11 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Arduino sketch
Hallo allemaal.
ik heb een vraag over Arduino Sketch en een sub sketch.
is het mogelijk om een hoofd sketch b.v. main.ino met daarin een command die een ander sub sketch aan roept
b.v. menu.ino en daar weer een sub sub sketch aan roept, en weer terug?
de eerste twee lukt wel maar de derde sketch gaat niet.
met andere woorden tot hoe veel sub programma's kan je aanroepen in Arduino
thanx
ik heb een vraag over Arduino Sketch en een sub sketch.
is het mogelijk om een hoofd sketch b.v. main.ino met daarin een command die een ander sub sketch aan roept
b.v. menu.ino en daar weer een sub sub sketch aan roept, en weer terug?
de eerste twee lukt wel maar de derde sketch gaat niet.
met andere woorden tot hoe veel sub programma's kan je aanroepen in Arduino
thanx
Advertisement
- nicoverduin
- Berichten: 5043
- Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
- Woonplaats: Heemskerk
Re: Arduino sketch
Paar duizend....... gewoon functies dus
Re: Arduino sketch
kijk eens wat een library is, daar staan functies in, je kunt zelf een lib maken, maar bijna alles heeft al een open library.
overigens is main een gereserveerd woord (komt in de compiler voor) dus kies een andere naam, zoals hoofd, subhoofd1(beter is een naam geven die de pmschrijft wat er gebeurt zoals knipperlicht) etc.
overigens is main een gereserveerd woord (komt in de compiler voor) dus kies een andere naam, zoals hoofd, subhoofd1(beter is een naam geven die de pmschrijft wat er gebeurt zoals knipperlicht) etc.
paul deelen
shooter@home.nl
shooter@home.nl
Re: Arduino sketch
Rechtsboven in de Arduino IDE zit een drop-down menu om een tabblad toe te voegen.
Wanneer je die een naam geeft zoals: "menu" of "dierentuin", dan worden de bestanden "menu.ino" en "dierentuin.ino" aangemaakt in je project map.
Je mag ook bestanden zoals "eldorado.cpp" en "eldorado.h" aanmaken, dan krijgen die bestanden ook een tabblad.
Je kunt functies in die andere tabbladen stoppen, en die kun je aanroepen.
Bij het compileren gooit de Arduino IDE alle *.ino bestanden op een grote hoop en geeft dat aan de compiler als één grote hoop.
Het hoofdbestand (het meest linkse tabblad) blijft het belangrijkste. Daar zet je de #include die je op meerdere plaatsen wilt gebruiken, en als je geen include hebt, dan zet je daar de gegevens of de definities die je op meerdere plaatsen wilt kunnen gebruiken.
In die andere tabbladen staan natuurlijk ook #include, bijvoorbeeld een library van een display die alleen in dat tablad, in dat .ino bestand, wordt gebruikt.
Kun je een screendump maken ? Of beter vertellen wat je bedoelt ? De term 'sub-sketch' gebruiken wij niet. De "sketch" is het totale programma als broncode (dus eigenlijk alle *.ino en *.cpp en *.h bestanden die je in je project map hebt zitten en waar tabbladen van zijn). Je kunt ook bij de voorkeuren de uitgebreide uitvoer voor compiler aanzetten, en de volledige uitvoer aan ons laten zien.
Wanneer je die een naam geeft zoals: "menu" of "dierentuin", dan worden de bestanden "menu.ino" en "dierentuin.ino" aangemaakt in je project map.
Je mag ook bestanden zoals "eldorado.cpp" en "eldorado.h" aanmaken, dan krijgen die bestanden ook een tabblad.
Je kunt functies in die andere tabbladen stoppen, en die kun je aanroepen.
Bij het compileren gooit de Arduino IDE alle *.ino bestanden op een grote hoop en geeft dat aan de compiler als één grote hoop.
Het hoofdbestand (het meest linkse tabblad) blijft het belangrijkste. Daar zet je de #include die je op meerdere plaatsen wilt gebruiken, en als je geen include hebt, dan zet je daar de gegevens of de definities die je op meerdere plaatsen wilt kunnen gebruiken.
In die andere tabbladen staan natuurlijk ook #include, bijvoorbeeld een library van een display die alleen in dat tablad, in dat .ino bestand, wordt gebruikt.
Kun je een screendump maken ? Of beter vertellen wat je bedoelt ? De term 'sub-sketch' gebruiken wij niet. De "sketch" is het totale programma als broncode (dus eigenlijk alle *.ino en *.cpp en *.h bestanden die je in je project map hebt zitten en waar tabbladen van zijn). Je kunt ook bij de voorkeuren de uitgebreide uitvoer voor compiler aanzetten, en de volledige uitvoer aan ons laten zien.
Re: Arduino sketch
Wat ik bedoel is dat ik een ino bestand aanroep naar een tweede ino en daar vanuit een derde ino aan roep
dan weet de IDE niet dat hij bestaat. (ik gebruik visual micro als IDE)
de hoofd programma en de DrawMenu werkt maar de submenu niet
ik wil wel al mijn code plaatsen maar de ino extentie word niet toe gelaten.
dan weet de IDE niet dat hij bestaat. (ik gebruik visual micro als IDE)
de hoofd programma en de DrawMenu werkt maar de submenu niet
ik wil wel al mijn code plaatsen maar de ino extentie word niet toe gelaten.
- Code: Alles selecteren
void loop() {
if (next) {
next = false; //button
mode = 1;
display.clearDisplay();
drawMenu();
}
DrawMenu.ino
if (next) {
next = false;
mode = 1;
display.clearDisplay();
subMenu();
}
subMenu.ino
- nicoverduin
- Berichten: 5043
- Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
- Woonplaats: Heemskerk
Re: Arduino sketch
Ik zou eens een tutorial doen over de arduino.... google eens op arduino+cursus+roc+pdf
Re: Arduino sketch
een boek heb ik al maar daar staat niet hoe je dit op lost
Arduino in control van Elektor....
Arduino in control van Elektor....
Re: Arduino sketch
Alle *.ino bestanden zijn dus eigenlijk één grote hoop. Er is maar één sketch, één programma, één setup() en één loop(). Je kunt functies plaatsen in andere *.ino bestanden, maar je kunt niet verschillende afzonderlijke sketches in verschillende tabbladen zetten. Dat kan niet.
11 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten