Voorstellen en vraag

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 4
Geregistreerd: 01 Okt 2017, 21:01

Voorstellen en vraag

Berichtdoor Roelof-Speelman » 01 Okt 2017, 21:11

Hoi,

Mijn naam is Roelof Speelman.
Woonachtig in Coevorden en vorige week mijn starterskit arduino besteld. Eigenlijk voor mijn zoon van elf.
Van beroep ben ik poppenspeler. Op dit moment bezig met het maken van een serie waarin een pop zonder poppenspeler leert bewegen en praten.
Vandaar dat ik iemand zoek die iets voor mij kan bouwen waarmee ik sowieso de mond van een pop op afstand kan bedienen.
Wie kan en durft deze uitdaging aan?

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Voorstellen en vraag

Berichtdoor Koepel » 02 Okt 2017, 00:25

Hallo Roelof,
Volgens mij gaat het je helaas niet lukken om zo iemand te vinden.
Het is niet iets voor beginners, en voor gevorderden is de opdracht onduidelijk en het lijkt op een open eind. Het gaat in ieder geval vrij lang duren.
Wanneer je een professional deze opdracht geeft, dan wordt het belachelijk duur en is het misschien niet wat jij in gedachten had.
Is er bij je in de buurt een hobby-club of hackerspace ?

Een kunstenaar die zelf ook nog een elektronica-nerd is, is met dit soort dingen vaak in het voordeel. Die kan het zelf maken.

Ik heb zelf wel eens iemand gezocht om iets mechanisch te maken. Daarvoor had ik zelfs een advertentie in de krant gezet. Maar ik wist zelf nog niet precies wat de beste manier was en diegene had totaal geen begrip voor mijn speciale wensen. Er is dus helemaal niets van terecht gekomen.

Begin eens met een servo motor, en bevestig daar een stangetje aan voor de pop: https://www.arduino.cc/en/Tutorial/Sweep.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Voorstellen en vraag

Berichtdoor shooter » 05 Okt 2017, 10:08

speel met het kitje, en als er een servomotortje in zit, laat je zoon ermee aan de gang.
Heb niet te hoge verwachtingen, want synchroon spraak laten horen en een servo bedienen is niet makkelijk (kan wel hoor). bekijk eerst maar eens hoe je een servo kunt sturen en de snelheid kan bepalen (dat is allemaal software)
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten