Blijvende overload problemen.

Software die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 340
Geregistreerd: 23 Okt 2016, 20:29

Re: Blijvende overload problemen.

Berichtdoor benvo » 26 Sep 2017, 14:43

@Koepel.

Hallo Koepel,

Omdat jij problemen signaleert, Koepel, die ik niet heb vermoed ik dat je een andere RTC library gebruikt. Niet zo vreemd zo'n vergissing. Adafruit heeft twee verschillende library's met dezelfde naam. In een eerder topic, die ik niet meer terug vind, is me dat al eens overkomen.

Deze gebruik ik; zie attachment.
RTClib-master.zip
(16.8 KiB) 371 keer gedownload




Mijn sketch werkt nu overigens uitstekend! Ik had nog problemen met een stuitende wijzer op de pH schaal en dientengevolge een aan en uit schakelend relais. Het bleek dat er een Smoothing sketch bestaat op Arduino cc. die ik met wat aanpassingen kon gebruiken. Werkt met meerdere metingen die gemiddeld worden.

Groet,
Ben.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Blijvende overload problemen.

Berichtdoor Koepel » 26 Sep 2017, 18:13

Koepel stopt zijn hoofd in een emmer water en doet: brrrbubrrrbubrrrr.
Je sketch is namelijk nog lang niet af.
Bij een volgende vraag kom je misschien met je sketch die nog lang niet af is, en misschien moeten we dan weer helemaal van vooraf aan beginnen.

Zomaar een zip bestand van een library, dat neem ik niet serieus. Dat kan een achterhaalde versie zijn. Op Github.com kunnen anderen er commentaar op geven en worden er (hopelijk) de fouten uitgehaald. Ik heb de Bibliotheekbeheerder gebruikt voor de RTClib.

Een PH sensor is heel erg gevoelig, vooral als het niet galvanisch gescheiden is.

P.S.: Adafruit haalt trouwens nauwelijks nog fouten uit bestaande libraries :evil: Ze zeggen dat het daar te druk voor hebben. Terwijl er knoeperts van fouten in zitten, zoals het kortsluiten van de bus voor een DHT sensor. Ik vind echt dat ze daarmee een verkeerde keuze hebben gemaakt. Eén programmeur die er twee uur per week aan besteed is voldoende om het bij te werken.

Berichten: 340
Geregistreerd: 23 Okt 2016, 20:29

Re: Blijvende overload problemen.

Berichtdoor benvo » 26 Sep 2017, 19:18

Hallo Koepel (én anderen!)

Mijn sketch is waarschijnlijk nog niet volmaakt. Dat geloof ik graag. Een goede programmeur zoals jijzelf ziet vast verbeteringsmogelijkheden. Maar helaas zie ik ze niet. Het sketchdeel dat alleen de verlichting verzorgt werkt al een jaar in een controller versie 1.0 tot tevredenheid. Eigenlijk heb ik zelf geen reden om daar wijzigingen in door te voeren. Met daaraan het risico gekoppeld dat ik iets vernaggel waardoor er nieuwe problemen ontstaan.

Overigens zit de RTC library die ik meezond ook al in de versie 1.0.
Die library heb ik ook als zip nog gewoon nog op mijn computer bewaard. Deze is middels de bibliotheekbeheerder in mijn arduino gezet. Dat is dus de library die ik gebruikte en nu weer wil gebruiken in de nieuwe uitgebreide controller. Niet zomaar een zipbestand dus. Dat is overigens ook de enige verklaring die ik zou kunnen geven waarom mijn klok het gewoon goed doet en jij rare getallen op het beeld krijgt?

Dank je voor je reactie!

Groet,
Ben.

Vorige

Terug naar Overige Software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten